Lenovo LePhone A60

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av mepster, 23 sept 2011.

1. mepster

mepster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är osäker på om denna hamnar i rätt, eller om den platsar bättre i köpråd.

Har gått i tankar om det är dags att byta ut min ZTE Blade mot en Lenovo LePhone A60.

Tänkte kolla om det finns någon här som besitter värdefull information om denne.

Lenovo LePhone A60, DubblaSIM.se

Det som lockar mig är att den stödjer dubbla aktiva sim.

Vet ni om någon likvärdig telefon så är jag mycket öppen för förslag!

2. Butterfly

Butterfly Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej mepster,
    Jag har en sådan, en Lenovo A60. Vad jag kan säga om telefonen är att den uppfyller alla mina behov.

Jag slipper springa runt med två telefoner hela tiden på jobbet! Det är den absolut största fördelen.

köpte också min från dubblasim.se

+ Funkar kanon med operatörerna jag testat (telia och telenor) gratis sms med telia och fria samtal till telenor och fastnätet gör att jag sparar mycket pengar. Plus att jag bara behöver datatrafik på tjänstetelefonen och inte den privata.

+ Den har svenskt tangentbord och ordlista

+ Android Market, Google navigation och alla andra google applikationer

+ Jag kan synka alla mina olika mailkonton med både kontakter, kalender och mail (gmail, pop3 och exchange)

+ Batteritiden är bra, kan köra 2 dagar med normalanvändning lite lek och 10-20 samtal. Dock är det inget problem för mig då jag brukar ladda telefonen varje kväll.

- Kameran blir inga direkt bra bilder endast 3.2 MP men har man inte behov av det så skadar det inte.

- Den är ju inte lika snabb som en iPhone 4 men det kan man inte förvänta sig för det priset :) plus att iPhone klarar endast 1 sim-kort

Det är bara det som jag ser som för och nackdelar, kan vara några helt andra för dig :) Har du fler funderingar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

/Butterfly

3. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Är båda simkorten aktiva samtidigt ? Hur fungerar det vid surf, sms och samtal? får man välja vilket sim man ska använda?

4. Butterfly

Butterfly Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja båda är aktiva samtidigt, man kan ta emot samtal på båda numren. När man har ett samtal inaktiveras det andra simkortet automatiskt och röstbrevlådan kopplas på, när samtalet är avslutat aktiveras det igen.

Man kan enkelt ställa in vilket simkort som ska vara standard för ex. SMS, datatrafik osv. när man gör samtal får man en popup ruta där man väljer vilket simkort man vill ringa ifrån. Om man fått ett samtal och ringer tillbaka föreslår den simkortet som blev uppringt som standard.

Se hur det fungerar här:
    Lenovo LePhone A60 Android 2.3 Dual Sim - YouTube