Lenovo s750 bränt moderkort - kunna se hur den använts?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Powerponken, 14 okt 2014.

1. Powerponken

Powerponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag hade min Lenovo s750 i ca 5 månader innan den dog från kväll till morgon. Har i augusti skickat den till Pandawill där jag köpte den och fått till svar att moderkortet är bränt och orsaken till detta är att jag har använt telefonen för mycket :eek: o_O. De påstår att teknikerna sett att jag har haft telefonen igång för länge för många gånger och det är orsaken till haveriet så därför gäller inte deras 12-mån produkt garanti. Det låter ju bara som kvalificerat bullshit för att kunna klå mig på 600 kr till för att få den lagad. Jag har haft Motorola Defy mini och HTC Desire S som jag haft samma användningsmönster på och de är ju åratal gamla och fungerar fortfarande och har stått på i stort sett jämt. Spelar inga krävande spel utan ringer och surfar och bluetoothar musik.

Nu är ju mina frågor dessa: Ligger det någon som helst sanning i att man skulle kunna se att jag haft den igång för länge för många gånger? Finns det nån logg i processorn eller nåt annat som håller koll på det?

2. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Står det i manualen eller har Pandawill talat om att du måste använda telefonen på ett speciellt sätt? Om så är fallet så har de rätten på sin sida men hur de lyckas bevisa ditt användningsmönster vill jag veta! Tror det enbart är ren bullshit från deras sida. Se till att starta en claim om du betalat med paypal och gå inte med på deras ev. Önskemål om förlikning utanför paypal.

3. Powerponken

Powerponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag har inte kunnat se nån sån begränsning varken på deras sidor eller i medföljande informationen i lådan för telefonen. Sån viktig information bör ju stå i specen för telefonen på deras sida men jag ser inte nåt sånt för andra Lenovos heller. Jaa, jag är övertygad om att det är kvalificerad BS från deras sida.

Jag har begärt att få veta var denna informationen finns och hur dessa begränsningar ser ut. Annars är det som sagt deras fel att jag skulle ha använt telefonen för mycket och det har jag påpekat. Misstänker att jag sett det sista av den telefonen dock. Har tyvärr inte betalat med Paypal så där har jag inget att hämta.

Har i ett annat forum också fått veta att det finns inga loggar eller indikatorer på hur man använt den. Det som finns är en liquid damage indicator men det är allt också. De försöker att slå blå dunster i ögonen på mig. Kommer inte att bli några fler köp hos dem.