Är det inte dags att Lenovo får en egen kategori för surfplattor? Kör en Lenovo Tab 4 10" Plus och saknar en egen kategori där man kan diskutera just Lenovo Spec: 10" IPS Full HD 5 MP + 8 MP Dolby Atmos Snapdragon 625: 2,0 GHz 64 - bit Åtta kärnor 16 GB 3 GB
Känns som om Lenovo inte lägger någon energi på sin platta tyvärr. Fick för mig att Lenovo va snabba på att uppdatera sina produkter.
Då har du fått för dig fel... Har själv en Yoga tab 3 plus, folk över hela världen är vansinniga på Lenovo och deras bristfälliga support.
Har haft olika Lenovo Tab2 / Tab3 / Tab 4 - 7 som sonen nu 4.5 år haft sönder glaset på och uppdateringar har varit få. Köpte själv en Tab4 10 Plus 32 gb / 3 gb ram, processor 2.0 Ghz. Helt okej hittills och den hade en uppdatering vid köp men är kvar på nougat 7.1. Har läst att Oreo 8.0 kommer till den så småningom men när står det inte. Min Samsung Galaxy S7 edge hade 6.0 Marchmallow vid inköp 2017 men är nu på 8.0 Oreo. Samsung skickar ofta uppdateringar. Fast Samsung Galaxy S7 edge ser ut att den kommer vara kvar på Oreo 8.0. Vill man ha 9.0 Pie får man köpa en Samsung Galaxy S8 som tydligen ska få denna uppdatering i mars 19.
Kommer tydligen inte någon uppdatering till Lenovo Tab4 10 Plus. Hur länge kan man klara sig på Nougat 7.1? Tänker på bank id och sådant? Telefonen Samsung Galaxy S7 edge har stannat på 8.0 Oreo medan frugans Galaxy S8+ fått 9.0 Pie. Riktigt uselt av Lenovo.
Min tab4 8" plus hade en OTA uppdatering till 8.1 när jag fick hem den idag iaf. Gissar att någon mer säkert undrar nu när CDON sålt dom snorbilligt.
Tab4 10 Plus är i alla fall kvar på 7.1.1 nougat. Men Motorola med exakt samma hårdvara har 9.0 pie. Löjligt faktiskt då det är samma företag.
Finns visst en väl fungerande custom ROM med 9.0 till Tab 10 Plus: [ROM][UNOFFICIAL][9.0][TB-X704F/L] LineageOS 16.0 for Lenovo Tab4 10 Plus
Jag flashade denna i förrgår. Än så länge verkar den fungera alldeles utmärkt, hade en liten bugg med auto-rotate direkt efter flash, den låg 90 grader fel, men det löste sig efter en omstart.
Installerade LineageOS 17.1 Android 10 + Gapps igår. Har flutit på bra hittills utan några stötte problem.