Fråga: Less på HTC - Samsung bättre?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Miros, 16 nov 2011.

1. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som rubriken säger så har jag idag en HTC Desire och varit hyfsat nöjd med denna om det inte varit för intrenminnet och batteritiden.

Är det någon här som haft en desire och gått över till Galaxy S II?

Vad blev er upplevelse av bytet?

Hur är batteritiden på Galaxyn vid ganska "normalt" användande? lite musik, några timmar surfande, mail etc per dag?

På Desiren så är den fulladdad på morgonen och efter en dag med lite användande, 2-3 samtal, en timmes surf och push på mailen så är batteriet nästan dött när man slutar jobbet vid 17.

Har Galaxyn hdmi så man kan koppla den till TV´n för att se på bla foton?

Har massor av frågor men börjar så här och ser om detta är ett "vänligt" forum för nybörjare:)

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

3. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Låter ungefär som lite mindre än mitt dagliga användande. Lägg till push på facebook och twitter samt nån timme spotify så ser det ut som en vanlig dag för mig.
    Är hemifrån ungefär 12 timmar om dagen, lämnar hemmet med fulladdat batteri och brukar ha ungefär 50% kvar när jag kommer hem.

4. none

none Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Byte från en Desire till en S2 och det är som natt och dag.

Finns liksom inget att fundera på, så byt!

(vad det gället batteri så har jag 24 timmar upptid och skärmen igång ca 5-6 timmar av dom, således fantasisiffror på en Desire)

5. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Jag bytade från en desire, jag älskade desire men bästa köpet hittills går till sgs2!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag måste säga att jag först var väldigt nöjd med mitt byte från HTC baserade telefoner men efter några månader med GS2 saknar jag mina HTC telefoner. Även om byggkvaliten är riktigt bra på GS2 saknar jag HTCs känsla för att bygga en telefon, de har nästintill samma premium känsla som Apple, fast med ett mycket bättre OS.

Mitt enda klagomålen med HTC egentligen är att de ynglar ut för många telefoner utan någon egentlig förbättringar, hur många Sensation modeller behöver man egentligen inom 3 månader.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

7. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för alla svar..

Blir till att ta en funderare men det lutar åt ett byte.
    Det finns ju en galaxy plus också, vad är skillnaden där? Är det en "snålvariant"?

8. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    det enda som är bra med S2 jämfört med Desiren är batteri tiden den är MYCKET bättre
    om HTC hade modell som hade lika bra batteri skulle jag ALDRIG byta till samsung
    jag gillade verkligen min Desire
    men men

9. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

En av som tycker detta.

För mig var bytet som dag och natt. Vilken otrolig lur, man är så jäkla nöjd.
    Och även om jag inte är nöjd med stock rom finns det hur bra roms som helst till den, en riktigt stort utbud till den och tack vare den kraftfulla hårdvaran kommer den vara riktigt länge.

Man kan även använda hdmi till tv'n och sitta och kolla på film med dessutom, i fina upplösningar dessutom. Krispt och fint, iaf för mig. Funkar även helt OK när man spelar emulatorer på den, som att lira mario kart 64 med den och en ps3 kontroll.

Nepp, har aldrig varit nöjdare med ett köp av mobil, och man har haft en del smartphones.

Last edited: 17 nov 2011
  10. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    beror helt på hur man använder luren

11. egar

egar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur lyckas du få igång din ps3-kontroll till GalaxyS2? Vad jag har förstått så fungerar det inte. Vet att en kompis har fått det att fungera med sin läsplatta (ingen Galaxy Tab). Han kör dock via USB och inte blåtand.

12. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har nyligen bytt från Desire till SGS2. Dock blev bytet av pga att Desiren startade om av minsta lilla, ska se om jag kan få den på reparation och fixad. Men bestämde mig för att ta Samsungen ändå.

Jag ska säga att jag älskar Desiren, bra byggkvalité och när den fungerade var den stabil och rapp. Personligen gillar jag Sense, vet att alla inte gör det, men för mig var det en plus poäng för HTC. Dock har jag inget emot Touchwiz heller. I det stora hela är jag dock inte besviken med bytet. SGS2 är snabb som blixten, större skärm (gillar jag), lätt och betydligt mer minne att använda.

Det enda som jag egentligen inte riktigt klarar med SGS2 är bakluckan. Jag bryr mig inte om plasten och sett till någon video jag kom över så tycks den vara rejält stryktålig. MEN, den är jädrans glatt! Här gillar jag HTCs gummiyta bättre, går det att hitta något liknande till SGS2 som ersättare?

Batteritiden upplever jag just nu som ingen större skillnad. Tror det beror på att WiFi står på non-stop, kommer inte ihåg vart man ställde in detta? På Desiren slogs den av efter en tids inaktivitet och startade igen när skärmen tändes. Sen kanske det kräver några fulladdningar också innan den funkar som den ska? Men en hel dag klarar man ju, klarade mig kanske 2-3 dagar på Desiren, men då slog som sagt WiFi av vid inaktivitet. Kör stock-rom och tycker den flyter på fint så är inte så intresserad att roota just nu.

13. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Japp, men man kan onekligen inte säga att en desire presterar bättre än en sgs2'a förutom kanske gps'en och skärmen i vissa fall, men då är det bara att byta ut på garantin i de flesta fallen.
    Men jag har använt telefonen till det yttersta och den har aldrig svikit mig ännu, nu är det bara att vänta på ICS så blir det skit bra.
    Jag är skit nöjd med båda telefonerna, men sgs2 tar priset i helhet. Men men! Det är upp till var och en, de flesta verkar vara otroligt nöjda iaf, och jag är glad att säga att jag är en av dem, hehe.

Sixaxis Controller appen.

Var noga med att du följer stegen som dancing pixel studios ger ut. Men det skall alltså funka med Galaxy S2's touchwiz, men jag är osäker på om den stödjer HTC sense.

Anledningen till att din polare fick det att funka till en platta som är säkerligen att den kör en ROM som stödjer just detta. Men nu ska det funkar för oss SGS2 användare. Lycka till!

Last edited: 17 nov 2011
  14. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Tjejen köpte en vit HTC Sensation XL idag.
    Holy fu*k vad snygg den var.
    Kändes sjukt härlig i handen..

Men sen tände jag skärmen :eek:

Helt seriöst så är det nog den sämsta skärm jag någonsin sett.
    Sjukt dålig svärta.
    Pissiga färger.

Skulle hellre hoppa utför ett stup än byta bort SGS2 mot en sån.

Hade inte direkt hjärta att klaga för mycket.
    Tjejen gillar den så :)