letar efter en bra facebook-app

Diskussion i 'Blade' startad av corsamannen, 7 jul 2011.

1. corsamannen

corsamannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej finns det en fb-app som man kan se vilka som är inloggade samtidigt som man är ute på själva fb?

mvh jocke

2. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Facebook for Android gör att du kan chatta med folk som är online, samtidigt som du kan kolla diverse uppdateringar, om det är vad du menar.

3. corsamannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vill ha lite som man har på datorn , du har toppnyheter o senaste på vänstersidan o vilka som är inloggade på höger .är det så på Facebook for Android?
    var hittar du den , på fb hemsidan?

4. GutteG

GutteG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, det är olika sidor för de olika funktionerna, nyhetsflödet på en, chatlistan på en annan. Det skulle bli väldigt trångt på skärmen om man skulle ha allt på samma sida (om man inte har en tablet). Det finns inte (ännu) någon bra tablet-version, FB är inte helt snabba med apparna.
    Vill du inte ladda ner appen kan du surfa in på touch.facebook.com som är anpassad för smartphones, men då får man inte aviseringar när någon skickar chatmeddelande till en.

Du skulle kunna använda en browser som låtsas vara en "vanlig" browser och lura Facebook att inte använda mobil-versionen av sidan. "User Agent Switching" kallas detta och finns bland annat i Skyfire. Men som sagt, har du inte en tablet så är det inget att rekommendera.

Appar hittar du om du söker i androidmarket.

5. corsamannen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för hjälpen