LeTV 2 möter iPhone 6s Plus. Är marknaden redo för en förändring.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 21 okt 2015.

1. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Äntligen ett stort företag/koncern från Kina som på allvar vågar ta sig ann utmaning Apple. LeTV ett nytt namn för många läsare. Men låt er inte luras av er tillfälliga kunskapslucka. Det är ett mäktigt och kapitalstarkt företag från Kina. Som har många bollar i luften.

LeTV 2 kommer att ha en bättre fingeravtrycksläsare, kamera och display än iPhone 6s Plus. Vi kan utgå ifrån att LeTV 2 smartphone kommer att tillkännages inom några dagar enligt gizchina.com.

Text ovan av: jack63

Källa: http://www.gizchina.com/2015/10/21/...r-camera-and-display-than-the-iphone-6s-plus/

2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Det är ju knappast en sensation. En Kinesisk mobiltillverkare som påstår att deras kommande modell kommer att bli bättre än iPhone.

Det går tretton på dussinet av den typen av uttalande. Kom igen när du har seriösa tester att länka till.

Om du tänker starta trådar om alla rykten som Kinesiska mobiltillverkare sprider så har du en heltidssysselsättning.

Last edited: 21 okt 2015
    murana och dannejanne gillar detta.
  3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Tycker det hela mer låter som reklam för Apple än något annat, märkligt nog. Vilket det förmodligen kommer att sluta som i det stora hela.

Ara gillar detta.
  4. Ara

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Ja, det vore bättre att skriva att man ska vara bäst. Istället för att jämföra sig med äpplet.

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

"Är marknaden redo för en förändring"

Marknaden är i ständig förändring. Har du inte noterat detta? Det finns ingen marknad som ändras så mycket och i så högt tempo som mobilmarknaden. Det är inget nytt och det är något samtliga tillverkare måste leva med ständigt. Du slår in vidöppna dörrar..

6. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Usch, det där låter inte alls bra! Jaha, då vet vi det. Bra information. All kunskap – guld värd. Tack för all positiv och trevlig respons. :-)

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Du svarar inte heller i denna tråd på vad jag skriver. Det är mest (för att inte säga alltid) "goddag yxskaft". Om du inte vill diskutera (vilket du inte alls verkar vilja) så varför startar du då trådar? Förklara för oss!

kalleboston gillar detta.
  8. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 361
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Apple har visat att mjukvar är det primära och specs det sekundära, pinsamt nog har dock inte android tillverkarna riktigt fattat det ännu...

Det blev väldigt uppenbart för mig t.e.x när jag uppgraderade från Kitkat till lollopop på min Mate 7...
    Skillnaden med Ios är dock att allt är altid super optimerat..
    Så nja... android tillverkarna får nog skärpa sig..

Och samtidigt så önskar jag att android var mer fristående från google och mer open source baserat..
    Då tror jag att Android hade haft ännu större möjligheter men som det är idag är det mycket bara google som bestämmer hur android ska vara vilket leder till begärnsningar.

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ytterst tveksamt! Det är inte bara hårdvara som spelar in, även mjukvara är väldigt viktigt och ingen kan få mjukvara att spela så bra med hårdvaran som Apple. :)

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Nja, riktigt så är det väl inte. Apple bygger sin iPhone på att mjukvaran och hårdvaran fungerar tillsammans så bra som bara är möjligt. Båda delar är lika viktiga.

Dessutom satsar Apple mycket på design och det går ofta ut över funktion. Klent batteri för att man absolut vill göra enheterna så tunna som möjligt. Fast batteri och ingen minneskortplats. iPhone har många praktiska brister.

Det är en mycket orättvis jämförelse. Apple styr iOS med järnhand och man utkommer bara med två modeller om året. Ingen annan tillverkare tillåts använda iOS. Android är fritt för alla tillverkare att använda och även att förändra. Det är två ganska olika världar.

iOS har fördelen av att oftast fungera väl (buggar är dock inte alls ovanliga, tvärtom är det vanligt med buggar även på iOS). Det där med att iOS alltid är "superoptimerad" stämmer inte på långa vägar. Varje gång det kommer en ny version av iOS så innebär det buggar och problem. Utan undantag. Det brukar ta några månader innan allt fungerar som det är tänkt.

Android har fördelen med att användaren och tillverkaren kan påverka Android i mycket hög grad. iOS är som Apple bestämt och lämnar få möjligheter till användaren att själv påverka sin mobil.

Jag hävdar dessutom att Android har blivit oerhört mycket bättre och allvarliga buggar är idag ovanligt. Alla mina Androidenheter flyter på mycket bra. Inga direkta problem alls.

Du skriver väldigt märkligt. Först berömmer du iOS som är ett extremt låst och styrt OS. Sen kritiserar du Android som är ett öppet system som både användare och tillverkare kan påverka för att inte vara tillräckligt fritt. Det är väldigt förvirrande.

Last edited: 22 okt 2015
  11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 202

MINA ENHETER

Det är inte särskilt svårt när man inte tillåter någon annan att använda iOS, när man begränsar sitt OS så mycket som Apple gör, när man låser in systemet så mycket som Apple gör, och bara kommer ut med två mobilmodeller om året.

Apple gör det väldigt enkelt för sig. Trots detta så är det ständiga problem varje gång iOS kommer ut i ny version. Utan undantag.

Jag är inte det minsta imponerad av Apple. Med undantag av försäljningssiffrorna.