LeTV Le Max - någon som har den?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av easyrider, 26 sept 2015.

1. easyrider

easyrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Last edited: 26 sept 2015
  2. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har nämnt LeTV i annat inlägg som berörde en recension eller test som swedroid.se utförde på Ulefone Be Touch 2. Ulefone Be Touch 2 spelar i en helt annan liga, Korpligan :-) än vad LeTV Le Max.

Ulefone Be Touch 2 är budget i jämförelse med LeTV Le Max.

Vad har du köpt? Du har köpt en absolut "topnotch" smarttelefon från Kina. Något av de bästa de kan erbjuda sina kunder. Men det borde du annat när du såg prislappen. Men om det hade varit möjligt att köpa LeTV Le Max 4GB RAM 64GB ROM 6.33 inch Screen Smartphone Gold i Sverige lär du med all säkerhet behövt betala avsevärt mycket mer.

LeTV Le Max förvandlar alla andra smarttelefoner som nämns i avdelning kinalurar till ett stort skämt :-) :-).

Du bör tänka på att LeTV Le Max är ämnad för Kina. Jag hoppas att kan du få Android på svenska. Vet inte vad "EUI base on Android Lollipop" innebär ???
    Men anpassningar som är utförda av tillverkaren kan du endast få med följande språk förmodligen "English,Chinese".

"but the system for the phone only support Chinese and English,but support OTA update, the multi language support Spain language,if you need the multi language,please email to us,we will send the guide to you to install multi language,but the Multi language ROM does not support OTA update, regards!"

Jag tycker att det är spännande att höra din recension av en "topnotch" smarttelefon från Kina. Jag hoppas att du delar med dig av din erfarenheter och upplevelse av din nyinköpta LeTV Le Max 4GB RAM 64GB ROM 6.33 inch Screen Smartphone Gold.

Hur bra är den i jämförelse med allra bästa och dyraste smarttelefonerna vi kan köpa över disk i Sverige.

bernard gillar detta.
  3. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Tack för din input, Jack63!

Jag läste om Ulefone Be Touch 2 och det var ju inte så upplyftande läsning men litar blint på att LeTV LeMax lirar i Elitserien i jämförelse med den.
    Har länge haft ögonen på OnePlus 1 och nu senast OnePlus 2 som jag varit nära att köpa. Nedan redovisade jämförelse mellan Le Max, OnePlus 2 och Meizu MX5 är ju ganska intressant och talande - om inte annat så visar den ju att Qualcomm Snapdragon 810 är mycket snabbare än föregångarna.

Jag är naturligtvis oerhört nyfiken på vad jag har köpt! Jag har ju haft Samsung Galaxy Note under senare år, den senaste en Note Edge som är grym och som jag tycker mycket om. Jag har också en Note 3 som jag inte kan släppa utan använder som "andra-mobil".
    Råkade av en händelse se LeTV LeMax i någon "unboxing" på YouYube och föll som en fura för den. Tänkte att jag någon gång ska försöka bryta mitt Galaxyberoende.

Jag har inte heller lyckats lista ut vad de menar med "EUI base on Android Lollipop". Jag har mailat deras support med en önskan att de förklarar närmare...
    Och betr. "Multi Language ROM" med svenska så kan de tydligen maila en guide för installation av ny ROM - som således dessvärre inte går att uppdatera OTA.

Jag tänker att jag testar den med stock ROM ett tag och sedan (kanske) installerar "multi language ROM".
    Lite knepigt med stock ROM som inte innehåller å, ä & ö. Jag får helt enkelt installera GO Keyboard med svenska (som har fått högt användarbetyg) eller möjligen Google's.

Som sagt, spänningen är på topp och jag lovar att återkomma med en "review" med mina upplevelser och intryck - "pro's and con's"...

Last edited: 27 sept 2015
    bernard gillar detta.
  4. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Endast om man inte tar någon som helst hänsyn till pris.

5. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    "De andra" Kina-lurarna är ju ngt helt annat vad gäller kvalitet, material, snabbhet, storlek, kamera osv. Köper du en "Kina-lur" för ca 1500:- sek så får du vad du betalar för. Varken mer eller mindre. Och ska man ha någon av de värsta lurarna så kostar det. Jag fick betala 5645:- SEK (inkl. frakt) för LeTV LeMax jag beställt... Om jag får valuta för pengarna återstår ju att se...

Last edited: 29 sept 2015
  6. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, så att kalla mobiler i prisklassen 1200:- till 1700:- för ett skämt känns orimligt.

7. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
  8. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Ett "skämt" kanske är att ta i men du kan absolut inte jämföra en kinesisk 1500-kronorslur med t.ex. LeTV LeMax. De båda befinner sig i helt olika klasser, inget att snacka om.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det blir ju budget vs flaggskepp så det är ju inte så konstigt. priset är ju inte direkt lockpris heller.

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är exakt min poäng. Det är helt olika klasser och då faktiskt framförallt vad gäller prisklass. Söker man en bra och välfungerande mobil som klarar allt som normalanvändaren behöver och det med god marginal så hittar man faktiskt även det i den lägre prisklassen.

Så även om LeTV LeMax är i premiumklassen så gör det inte de billigare mobilerna till skämt. Jämförelsen är direkt orättvis. Många av de billiga mobilerna är fortfarande utmärkta produkter och klarar av det som förväntas av dem med god marginal.

Min LG G3 är en klart bättre produkt än min DOOGEEE Valencia 2 Pro, men DOOGEE:n gör fortfarande ett bra jobb och gör det som man kan kräva av den och faktiskt mer än så. Det är på intet sätt något skämt. Den är en mycket trevlig och välfungerande mobil.

Skärmen är bra, ljudet är bra, den har snabb wi-fi, snabb 4G, utmärkt GPS, den har bra flyt och den är snygg och bekväm att hålla i handen. Kameran är skaplig. Den har gott om minne (2GB RAM, 16GB interminne) som går att bygga ut.

Last edited: 29 sept 2015
  11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, i mina ögon är priset för högt för att vara intressant. Även om det verkar vara en mycket imponerande mobil.

12. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    sjukt tråkigt att den inte görs i en internationell modell med lte band 20 - det är och förblir tyvärr dealbreaker för mig med de täckningsförhållanden jag har :(. men annars verkar den fullständigt klockren <3!

13. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Skulle inte förvåna mig om den släpps inom en framtid i en EU-variant med "våra" språk osv... Typ som OnePlus 2...

14. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Tråkig ton det har blivit i tråden.
    Jag lägger ner eftersom det här käbblet inte var vad jag var ute efter initialt. Låt oss enas om att vi alla i olika sammanhang har olika uppfattning.
    :mad:
    I eftermiddags fick jag iaf min beställda LeMax... Får se om jag återkommer med uppfattning om den...

bernard gillar detta.
  15. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd rensad på off topic-inlägg (OFT). Rapportera gärna inlägg som inte hör hemma i tråden, så kommer vi moderatorer springandes och rensar bort dem.

Last edited: 30 sept 2015
    easyrider och Ara gillar detta.
  16. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    565
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Berätta gärna om din uppfattning! Jag tycker det är intressant att få veta vad kineserna kan åstadkomma i den här prisklassen.

17. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    LeMax2.jpg LeTVLeMax.jpg Helt kort bara (sitter på jobbet...) så kändes den helt grym när jag packade upp den. Steget från Note 3 / Note Edge kändes ändå inte så jättestort som jag först trodde (storleksmässigt alltså). Den ÄR stor men helt OK då undersidan är rundad (typ HTC M8). Enormt trevligt material, hela "kroppen" i aluminium som känns allt annat än billigt eller plastigt.. Det känns att det är en "top-notch" lur, rakt av. Enormt skön att hålla i.
    Har bara startat den och inte hunnit fördjupa mig i menysystemet (som är på engelska - eller kinesiska om man så önskar) men jag fick Google Play förinstallerat (på egen begäran) så det är ju bara att tuta och köra och ladda ner de appar jag vill ha.
    Den känns enormt snabb och responsiv när jag bläddrar och hoppar lite fram och tillbaka. Det är ganska likt "EU-android-tänket" menymässigt.
    Återkommer med mer... ;)

Last edited: 30 sept 2015
    DaLemon, Holabanarne, Ara och 1 annan gillar detta.
  18. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter mycket lovande. Är väldigt nyfiken på kameran. Lägg gärna upp några samples vid tillfälle om du har möjlighet :)

Ara gillar detta.
  19. Oxygenic

Oxygenic Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    536
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Den ser ju riktigt nice ut! :)

Ara gillar detta.
  20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Absolut, det verkar helt klart vara en premiummobil i den högre skolan. Spännande produkt!
    Jag ser fram emot att läsa mer om den.