Levande bakgrunder=mer ström i viloläge?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tjonge, 6 okt 2011.

1. Tjonge

Tjonge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som topic.
    Har en sensation sen en vecka tillbaka, men upplever att batteriet tar slut toksnabbt, även vid mindre användning. Har fått berättat att levande bakgrunder tar mycket ström, men gäller även det när telefonen är i vila. Har hittat en jättefin bakgrund som visar aktuellt väder på ett snyggt sätt, men reducerar den min batteritid med 75% så är den ju inget att ha.
    När jag ändå är inne på det här med strömförbrukare: Tar wifi mer ström än den vanliga datan över gsm. Känns så, och gjorde även så på min DesireZ. Borde ju vara tvärt om kan man tycka.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Min erfarenhet är att wifi tar mer ström än 3g då det inte används. Då stora datamängder tankas verkar dock 3g dra mer ström än wifi.

Så om mina iaktagelser stämmer och du vill spara batteri kan du slå på wifi innan du börjar tanka något eller surfa intensivt och sedan slå av wifi igen.

m v h Henrik

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 197
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Håller med om det. Jag har en Desire Z nu som trådskaparen haft och jag sätter bara på wifi när man använder det. Att ladda hem över wifi drar mindre batteri än att ladda hem över 3G.

Att ha levande bakgrund ska inte dra batteri när telefonen är i viloläge för då ska den typ vara pausad.j Såvitt jag vet i alla fall.