Hejsan! Jag beställde ett skydd till min htc hero på htc hemsida, det har gått 2 dagar nu och gick in för att kolla om varan hade skickats, detta är vad som stod, main status: declined. Jag betalade med visakort, detta är då ett företag som heter Expansys, som jag läste om nyss att det ska vara ett rent bluffmakeri. Vad kan jag göra? Kan dem rensa mitt konto nu också? Det är konstigt att Htc samarbetar med ett sådant oseriöst företag.
Så vitt jag vet är expansys inget blufföretag, däremot verkar det inte vara så smidigt med orderhanteringen alla gånger och de verkar till stor del sakna svensk support. Det finns en tråd på Minhembio där man skriver att företaget bland annat gått i konkurs, något som bara delvis stämmer. Det svenska kontoret gick i konkurs under 2008, men moderbolaget i Storbritannien finns kvar och de har fortsatt att leverera till Sverige. Jag tror inte att du råkat illa ut på något vis, skicka iväg ett mail till HTC där du lagt ordern och hör vad som står på. Har pengarna dragits från ditt kort eller inte?
Skulle tro att pengarna sätts in på ditt konto automatiskt igen, men maila HTC på måndag varför din order inte gått igenom.
expansys suger getpung. jag skulle beställa saker av dom i somras och dom ställde till trubbel så jag beställde från pixmania istället. Här är mejlet jag fick från dom: Käre Kund, För att vi ska kunna slutföra din beställning ber vi dig skicka en kopia på ditt kreditkort (framsidan räcker) och en kopia på en ID-handling (pass, ID-kort eller körkort).Vi önskar även ett bevis på leveransadressen (elräkning, telefonräkning inte äldre än 3 månader gammal). Om leveransadressen motsvarar företagets address, skicka gärna ett dokument med företagets namn och er mejladress. Vi ber om ursäkt för denna begäran men det hjälper oss och er bank att skydda sig från bedrägeri. Denna begäran görs endast vid en första beställning på vår hemsida. Så fort vi har tagit emot alla uppgifterna blir du registrerad som kund hos oss och behöver då inte skicka dessa dokument vid ett nästa köp. Vilket seriöst bolag som vill ha kunder ber om en elräkning? Puckat...
Hej! Beställde min Hero from Expansys utan problem. Skickade in en kopia av kreditkortet samt ett id bevis. Beställningen slutfördes där på ett par timmar och telefonen kom under 24 timmar med DHL Express från Frankrike direkt till dörren! Smidigt! Var också i kontakt med deras kundservice som enligt mig var riktigt trevliga!
LOL Letade efter en annan grej och hittade den här tråden istället - och mycket underhållande inlägg nedan... xD Det här är oförståeligt för oss Svenskar som sedan urminnes tider knappt fått gå på dass utan godkänd legitimation, men 'vanliga' ID fanns inte i UK fram tills för rätt nyligen och deras identifikationssytem byggdes istället upp utifrån troligheten att du faktiskt är du - och utifrån din adress - och där kommer konceptet 'utility-bill' in. Har du bostad och då el så finns du. Lägg ihop det med ett kreditkort med samma adress blir det att du får shoppa... Det här förfarandet är alltså helt normalt - men bara i UK... xD Sa jag LOL?