Det är lite struligt i handcent. Det är lite ologiska placeringar av vissa inställningar men det går fint med min Desire. Det blir en grön bock vid meddelandet när det är levererat.
Jag får också en notifiering.
Operatörstöd krävs alltid och har alltid gjort det (även i äldre mobiler. Gick att läsa i vissa manualer). Vad jag vet så stödjer alla svenska operatörer detta. Även de flesta utländska (som jag känner till).
Så här gör jag.
I handcents inställningar, gå till "Mottagna meddelanden". Klicka i "Leveransrapporter" (längst upp). Klicka bort "Handcent leveransrapport".
Gå tillbaka och till "Notifieringsalternativ".
Under "Notifieringar för skickade meddelanden" -> "Skickat notifieringar", välj "Notifiera när meddelandet har mottagits (operatörsstöd krävs)".
Om ni vill ha ljud för när meddelandet har levererats så är det på samma plats man väljer det. Klickar man i "Show notification" så visas det även i meddelandefältet när det har kommit fram. Annars är det den gröna bocken vid varje meddelande som gäller. Jag har "Facebook pop" och notifiering utan vibrator när mina mess har kommit fram.
Hoppas det funkar lika bra för er som det gör för mig.

Click to expand...