Leveransbesked SMS

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tidelipop, 1 jul 2010.

1. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker det blev så störande att få leveransbesked flera gånger efter att jag skickat ett långt sms. Antar att det beror på att det i praktiken skickas som flera sms och att man då får ett leveransbesked per sms... så jag avaktiverade leveransbesked. Frågan är nu, kan man om man vill gå in och kolla nånstans om sms'et har levererats ändå? Dvs jag vill inte få besked om det efter varje sms, men vill ändå kunna kolla ibland. Går det?

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jag har dessvärre inget svar på din fråga mer än; Jag tvivlar starkt på att det är möjligt att se om SMS:et har kommit fram på annat sätt.

Min fråga till dig är då följande: Varför använda leveransbesked? Om du har skrivit rätt nummer så kommer det fram. :P

3. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Därför man ser om det har nått mottagarens telefon.

En annan fråga jag har lite med detta att göra. Fungerar läskvittenser för MMS?

4. toppenkillen

toppenkillen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis - mottagarkvitton är fiffigt när man jagar ngn som har telefonen avstängd. När personen slår på mobilen och får messet så får jag leverensrapport om det och kan då bums ringa upp. Telefonen är ju påslagen igen.

Läskvittenserna för MMS verkar inte lira (mottagningskvittot funkar dock). Jag provade att skicka MMS till mig själv och får då en mottagningsrapport och när jag läser MMSet så frågar telefonen om jag vill/tillåter att ett läskvitto skickas (jag svarar "ja") - men inte tusan får jag ngn notis "i andra ändan" på att jag läst MMSet. Går man med menyknappen in på "Meddelandeinformation" så står det på det sända meddelandet att det har blivit levererat men inget om att det blivit läst. Motsvarande info på det mottagna meddelandet säger "Läsrapport: Begärt" men inget om att det verkligen har skickats.

Kan f.ö. bara instämma i att det är segt med att man får en leveransrapport per del-SMS för långa/multi-SMS. Ett djäkla pipande i luren och tittande/returknapp på meddelandet för att rensa statusikonen överst på skärmen.

5. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skaffa handcent SMS, det löser dina problem, och ger dig massor du inte visste att du saknade. :P

6. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Kan bara hålla med, jag fan den inbyggda sms-appen fullkomligt oanvändbar!