Leveranstid med Hermes Logistik i Tyskland.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kohler, 22 jul 2009.

1. Kohler

Kohler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte en HTC Magic genom tyska Ebay för ett tag sedan. Den skickades med Hermes Logistik Gruppe för nästan två veckor sedan och har ännu inte dykt upp. Trackingnumret som jag har från deras sida är inte mycket hjälp på traven då postens kundtjänst inte kunde hitta någon försändelse med hjälp av detta nummer..

Börjar bli riktigt irriterande att det tar så lång tid. Är det någon annan här som har fått sin telefon skickad från Tyskland med samma logistikföretag? Och i så fall hur lång tid tog leveranstiden. Blev det hemleverans eller Avi på posten?

/Fredrik

2. kristofferh

kristofferh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon skickades med Hermes en måndag och på torsdagen samma vecka försökte svenska Posten leverera den vid min dörr (hävdar de i alla fall). De lämnade dock ingen AVI så jag satt och väntade en halv vecka till innan jag slutligen kontaktade Postens företagscenter här i Lund, vilka var vänliga nog att kolla om de hade något paket i mitt namn liggande. Det slutade med att jag i min iver stack och hämtade paketet själv.

Enligt hon jag pratade med på Posten ska en AVI lämnas om mottagaren inte är hemma, vilket inte gjordes i mitt fall. Hämtas paketet inte ut trots det skickar de så småningom en påminelse-AVI.

Jag anser min erfarenhet av Hermes vara god, men intrycket av Postens insats är desto sämre.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    484

MINA ENHETER

Jag fick en htc magic skickad från en ebay säljare och han skickade med hermes, han skickade den I tisdags I förra veckan och min fru tog emot den hemma i fredags. Så jag tycker att det var en snabb leverans.

4. Kohler

Kohler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset! Får ringa och kolla med det lokala företagscentret imorgon. Håller verkligen tummarna för att det ligger där och väntar på mig. Försökte höra med macken idag, som är det lokala utlämningsstället, om de hade något paket adresserat till mig, dock vägrade prompt att leta efter något då jag inte hade något kolli-id tillgängligt.. :(

5. Kohler

Kohler Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Woho! Paketet har dykt upp hos det lokala företagscentret idag! :D Blir till att hämta ut telefonen imorgon då de har minst sagt begränsade öppentider (8:30 - 12) som inte riktigt är synkbara med mina arbetstider.

Tackar verkligen för tipset! Möjligheten att den skulle hamna på ett företagscenter var jag inte alls medveten om.

Nu kan jag äntligen pusta ut :)