Problem: LG CX problem. Startar om sig.. Behöver hjälp att tänka :)

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Rocco420, 8 feb 2026 kl 12:14.

1. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    799
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    God dag min vänner, nu behöver jag lite hjälp att bolla min tankar kring ett problem jag har med min tv (LG CX 65")

Problemet är den startar om och oftast fastnar i nån form av bootloop.
    Jag har såklart googlat och "gemeniat" (nytt ord för 2026) sönder mig över detta.
    Det finns tydligen rätt gott om exempel på detta problemet, och nästan uteslutande så verkar problemet vara strömförsörjningen samt problem med CEC/Simplink.

Hur som så har jag provat alla tänkbara saker, och jag är inte ens ute efter att lösa det längre. Jag ska köpa en ny tv men jag är nu mest nyfiken hur fan det kan bli på detta viset.

Jag har alltid kört med en CCwGT och när problemet först kom så trodde jag de hade med CEC att göra. (då sökningar föreslog detta som första man skulle pröva)
    Jag kopplade bort alla HDMI prylar, problemet kvarstod.
    Jag har plockat bort skarvdosan och kör rätt in i väggen, problemet kvarstår.
    Har kopplat in tv:n med nätverkskabel istället för Wifi, problemet kvarstår.

Så varför frågar jag då, det som är så konstigt med detta är att det sker på alla inbyggda appar UTOM Netflix.
    Jag kan börja dagen med 10 avsnitt på Netflix men så fort sambon vill se farmen på TV4 så börjas det.
    Ja men då blir den ju varm tänker ni och det är då problemet kommer... Näe för vi prövar att ändra rutinen.
    Sambon börjar med Farmen på morgonen, då strular det så hon får härdsmälta och kastar dosan till mig och jag kan kolla på 8 avsnitt av Better Call Saul utan problem.

Så nu undrar jag om ni har nån susning om Netflix gör något annat, kan TV4 och SVT appen göra nånting annorlunda så den typ drar mer ström ?
    Som i sin tur triggar felet i strömförsörjningen.

Jag har verkligen grottat i detta i minst två veckor nu och fattar verkligen inte vad!?