LG G Pad 8.3 eller Nexus 7 2013

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av labanX, 11 maj 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. labanX

labanX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tänkte skaffa mig en platta och för första gången på måmga år inte släpa med mig datorn på ledigheten och har kommit fram till att det blir en Nexus 7 eller en G Pad.
    Priset är det samma N7 32GB G Pad + 16BG minnes kort
    Har försökt att läsa och titta på recensioner, och slutastsen är oftast "you cannot go wrong with any of them".
    Kommer troligen bli lite mailande och ev enklare redigering av word/excel dokument, surfande, titta på någon film samt e-boks läsning.

Mina funderingar:
    - 8,3" vs 7", bör bli skillnad när man försöker redigera ett dokument till G Paddens fördel?
    - 8,3" vs 7", är en mindre 7" platta bekvämare att läsa en bok på?
    - G Paddens skärm, är väl en sak som den får kritik för hur dåligt kan det vara på riktigt?
    - Batteritiden, åsikterna tycks gå isär?
    - Påstås att det flesta av det appar som är förinstallerade på LGn går att avinstallera helt, rätt, fel?

Bonus fråga:
    - Finns det någon bra och enkel pdf printer till android, type cute pdf? Har inte letat efter detta tidigare.

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 727
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Som du skriver kommer du knappast bli besviken på någon av dem. Jag har haft Nexus 7 (2013) och var nöjd med den, dock hade jag tveklöst valt LG:n om jag skaffat en ny platta idag. Du kommer uppskatta den större skärmen. Jag har inte ägt en G Pad men testat den några gånger och den kändes roligare att använda än Nexusen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.