LG G2 eller Sony Z1

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mjolkchoklad, 6 dec 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Då var det dags, dags för ny mobil efter 2 år med en Galaxy Nexus.

Har kollat runt på recensioner och en hel del sidor och det har slutat med att G2 och Z1 är finalister där G2 står i pole position.

Det jag gillar och som väger över för G2s del är skärmen, batteritiden, priset främst. Den som jag ser negativt med G2n är materialet den är bygg med, och kanske knapparna på baksidan men har inte testat dessa än.

Så hjälp mig, vilken ska det bli? Köpet ska göras på söndag och blir en G2 om inte någon får mig på andra tankar.

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag är vansinnigt nöjd med min G2. Skärmen och batteritiden samt placeringen av knapparna är väl det som sticker ut mest. Gränssnittet är faktiskt också riktigt bra. Jag känner inte något större behov av att pröva någon annan rom då lgs gränssnitt har det som jag behöver. Jag var själv lite tveksam till placeringen av knapparna, men nu tycker jag att det fungerar väldigt bra.

3. Mjolkchoklad

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter bra. Hur tycker du att snabbheten är? Och hur är kvalitén på den?

4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag tycker att den flyter på riktigt bra, händer väldigt sällan att man märker av något lagg. Den är ju gjord av plast, så den känns kanske inte lika skön som till exempel en HTC one. Men jag kan inte klaga på den, den känns väldigt solid. Lite knak kan man ibland höra från plasten, men det är mer när man böjer den lite.

5. Droid_301

Droid_301 Guest

Har en lg g2 och gillar den verkligen,ångrar mig verkligen inte stt jag köpte den ända nackdelen med är kamran men det är uppdstering på gång ifrån lg som skall lösa kamera problemet. Hur en sony z 1 är har jag ingen anning om.

6. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 727
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hade tveklöst valt G2. Smidigare yttermått samt bättre skärm och batteritid. Kameran på Z1 verkar heller inte motsvara de högt ställda förväntningarna.

7. Mjolkchoklad

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för svaren. Blir helt klart en G2a nu verkar det som.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.