Problem: LG G2 - "Tyvärr, kamera har stannat"

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av BleriMegi, 24 feb 2014.

1. BleriMegi

BleriMegi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Jag köpte en LG G2 utav en privatperson, mobilen visade sig vara rootad.
    Jag köpte den trots att jag blev informerad om att när man startar kamera appen så får man upp "tyvärr, kameran har stannat". Läste lite på nätet och det verkade vara enkelt att lösa på förhand.

Har provat att uppdatera till CM 11, kitkat 4.4.2 och nu är jag tillbaka till Stock 4.2.2 i hopp om att det skulle fungera. Tyvärr har inget utav detta hjälp och jag får upp samma felmeddelande gång på gång. Kan även tillägga att jag också provat med att radera cache och ta bort data på kamera appen och galleri men även det gäller inte.
    Nu har jag inte mycket alternativ kvar om inte ni kan hjälpa mig

Tacksam för all hjälp

En annan fråga, om jag ska lämna in den, har som sagt återställt den tillbaka till stock via kdz filen, dem kan väl då inte se att mobilen tidigare varit rootad?

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Jag tror att du kan tänkas ha fått tag på den G2 som varit vattenskadad och sålts flera gånger på tradera bland annat, den hade allt fungerande utom just kameran. Vart har du köpt denna?

Har du kvitto och lämnar in den så om du återställt till stock med KDZ så finns det inga spår. Men om det som sagt är den vattenskadade så ryker ju garantin och du åker på att betala själv.

3. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar. Jag har faktiskt köpt den på tradera. Hur vet jag om den är vattenskadad? På gamla telefoner kunde man ju se på batteriet att den blivit röd på ett ställe, finns det liknade på G2?

4. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Jag är osäker på vart själva lappen sitter för att kolla att den är vattenskadad eller inte. Eftersom du köpt den på tradera och han antagligen sagt att det inte var något fel på telefonen (antar jag?) så kan du alltid anmäla han till Tradera för falsk beskrivning om han vägrar ge dina pengar tillbaka. Kan säkert gå så långt som polisanmälan (eller i alla fall hota med det).

5. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I och med att jag inte fick kameran igång ville jag inte använda mobilen men sen satte jag i mitt sim kort enbart för att på känna vad för mobil LG G2 är, jag får ange koden men därefter har jag ingen anslutning till nätverket, jag kan inte ringa och ingen kan ringa mig. Har provat med två olika simkort som är aktiva i två andra mobiler men det fungerar inte, det blir tyvärr bara värre och värre.

Vill lämna in den på service men i och med att man inte kan se ifall den är vattenskadad så blir man ju tveksam på att lämna in den också.

Har du en aning om varför jag inte får något nätverk?

6. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Uppenbarligen finns det ju stor risk att den är vattenskadad som wargreymon beskrivit, och då har du förmodligen orsaken till alla problemen där.

Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk

7. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Nu när jag tänker efter så hade den telefonen en uppdatering sist jag såg den på Tradera att mobilanätet dött också. Tyvärr har du köpt grisen i säcken och fått den vattenskadade. Vad skrev personen du köpte den av i sin annons? Har han ljugit kan du gå till Tradera om han vägrar betala tillbaka och antagligen polis för lurendrejeri.

8. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men om jag återställer via kdz fil försvinner inte den uppdateringen då? Samt hur vet du att den var vattenskadad? Har skrivit att jag vill ha mina pengar tillbaka och att den inte var enligt auktion beskrivningen har inte fått svar ännu.

9. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

För att jag såg första och andra annonsen, var en annan här på forumet som hade den och köpte till ny kameramodul och försökte laga, men det funkade inte. Det jag menade med uppdatering var i tradera-annonsen, då mobilnätet fungerade ett tag, men efter han satt ut den slutade det fungera så han uppdaterade auktionens beskrivning.

10. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad tråkigt måste jag säga. Mobilen är troligtvis vattenskadad. Tradera kunde inte göra mer än att skicka ut ett mail till säljaren. De bad mig gå vidare till polisen ifall jag inte fick något svar. Har ni erfarenheter utav sånt här? Vad ska jag göra?

11. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Bara gå till polisen och anmäla han. Om du inte sagt att du tänker göra det så skriv det innan så kanske han får sig en tankeställare. Har han flera anmälningar mot sig så går det snabbare, men förvänta dig inget snabbt resultat om det går till polisen.

12. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har gjort det men tyvärr inget svar. Ska nog in till polisen.
    Om jag skulle vilja fixa den själv, har ni erfarenheter utav något företag som har rimliga priser eller är det bästa lösningen kanske att sälja den i befintligt skick? Pratade med mytrendphone som reparerar vattenskadade mobiler, de tar 300 kr för enbart kontroll, skulle man sedan få byta någon del så tillkommer dessa extra kostnader. Känns inte rimligt att lämna in den när man inte vet hur stora kostnaderna kommer bli. Undersöknings avgiften får man betala i vilket fall som helst.

13. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Det enda är om du köper en G2 med spräckt skärm och byter med din skärm då det mesta i din telefon är paj. Ska du få den lagad så är det moderkort + möjligtvis kameran som behöver bytas skulle jag tippa på. Så du kan ju fråga vad de sakerna går på.

carlinho gillar detta.
  14. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tråd flyttad.

Lycka till med din G2!

15. BleriMegi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej igen

Om jag köper en med spräckt skärm måste det vara d802?
    Det finns ju många ute på ebay som går till billiga priser med krossade skärmar, men frågan är om jag kan ta delarna jag behöver från den? Troligtvis är det kameran och moderkortet eller kanske antenn jag behöver byta.

Tacksam för svar

16. wargreymon

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Om du vill använda den i Sverige kommer du behöva ha en D802. Du kommer snarare att laga den du köper med spräckt display än att du byter ut sakerna i din telefon som kan tänkas vara trasiga.