Tips: Lg G4 utan garanti.

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av R3b0rn, 13 jan 2016.

1. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Vill bara varna er som köper lg g4 med upplåst bootloader.

Lg verkar ha hutlösa problem med sin wifi/bluetooth modul i hårdvara. Det innebär att förr eller senare kommer det börja bugga för er och det enda som löser detta problem är att lämna in till LG för moderkorts utbyte.

Hur lätt tror ni det är när man sagt upp sin garanti iochmed bootloader statusen?
    När jag ringde var det tvärstopp även fast jag påpekade att upplåsningen inte är problemet utan det är hårdvarufel från lg's sida.

Han sa att även fast så är fallet så har man avsagt sig rätten att obepröva garanti när man låste upp bootloader.

Så ca 3100:- vill LG ha för o byta moderkort.

Så tycker ni det är värt att köpa LG med upplåst bootloader. Tänk om...

Tack o lov så fick jag ut på försäkring för eländet, mer än vad jag gav för den...

2. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Står dock ganska tydligt på deras hemsida att så fort bootloader är upplåst så rycker garantin. Tycka vad man vill men man borde tänka en eller två gånger innan man låser upp den. Samma sak gäller med Sony, Samsung har implementerat knox

dalton gillar detta.
  3. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jo men Sony och Samsung har jag inte varit med om har strulat i hårdvaruväg.

4. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Vad är det för problem med wifi/bluetooth? Jag har problem med båda nämligen, Wifi disconnectar ofta (trots att övriga enheter i huset går bra) och Bluetooth får dålig kvalitet ibland (där brukar dock omstart hjälpa).

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 359
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag undrar dock om det är lagligt inom EU även om man accepterar villkoren som visas i samband med upplåsningsproceduren. Dvs om avtalet över huvud taget gäller inom EU under rådande lagstiftning:

http://matija.suklje.name/rooting-and-flashing-your-device-does-not-void-the-warranty-in-eu

Har inte hittat någon som specifikt diskuterar LG G4 och LG:s villkor ännu, men det vore intressant om någon nystade i det.

Enklast vore väl kanske att fråga LG hur de ställer sig till ovanstående och om de kan påvisa att upplåsningen är orsaken till att Wifi/BT slutat fungera.

Last edited: 2 feb 2016
    ASR gillar detta.
  6. frippan

frippan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Garanti är ju alltid frivilligt att lämna av säljaren. Men tror det är som bernard skriver att inom EU så skall det gälla även efter du har låst upp din bootloader.
    Om inte annat så har du tre års reklamationsrätt som dom inte kan ta bort från dig.