LG O2X riskabel? HTC Incredible S prisvärd?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kristofer, 8 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är i tagen att köpa ny mobil och är väl i ärlighetens namn mest sugen på en SGS2 men den ligger över min budget för tillfället.

OnOff har över helgen 25 % rabatt på tre telefoner som skulle kunna vara intressanta: HTC Desire S, HTC Incredible S samt LG O2X. Av dessa känns ju helt klart den senare mest intressant rent hårdvarumässigt men efter att ha spenderat kvällen med att läsa på forum och olika recensioner så blir man ju lite rädd för vad man hör om den. Någon som vet om någon fix finns eller i alla fall är på gång? Annars känns det ju som att man bör sky den som pesten. Typ.

Hur är det med ovannämnda HTC-modeller? Jag går ifrån en SGS som jag varit väldigt nöjd med och vill helst känna att jag får en rejäl förbättring om jag byter telefon. Är nog en ganska normal användare - messar, ringer och surfar större delen av tiden på telefonen. Spel är inte prioriterat men självklart kul om möjligheten finns när lusten faller på. Likaså att kunna se på film när man pendlar. I övrigt prioriterar jag stor skärm, vettig kamera och bästa möjliga batteritid. Antar att detta pekar mot Incredible S då? Men skulle jag bli nöjd eller är det bättre att lägga mer pengar än vad jag egentligen vill på en mobil och köpa en SGS2 alt. en HTC Sensation?

2. Gus

Gus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Problemet är att du går från en sgs som trots att den är en av ganska gammal telefon är en av de bästa single core telefonerna fortfarande. Om den gamla inte vore trasig så skulle jag nog spara pengarna ett par månader till och se vad jag skulle få pengarna då

3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Kan nog hålla med "Gus". SGS är fortfarande en bra telefon och att byta till någon av de du nämnt ger ingen större Aha-upplevelse. Spara ett tag till och slå till på en S2 eller Sensation i stället så har du höjt ribban rejält.

Alternativet är begagnat på blocket. Där dyker det upp en hel del med jämna mellanrum. Så har jag gjort med alla mina lurar och där finns det pengar att tjäna. S2 säljs ofta för runt 4 lax och ibland lägre. Kom bara ihåg att vara noga med kvitto och personuppgifter samt att det bästa är att köpa inom "bilavstånd" så att man har möjlighet att kolla så att allt funkar som det ska.

4. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag resonerar precis som ni gör, problemet är bara just att min SGS är trasig nu. Har köpt mina senaste två telefoner på blocket och det har funkat bra. Det känns dock alltid lite vanskligt. Och efter att ha lyckats ta sönder min SGS var jag lite inne på att köpa nytt i butik för att kunna köpa till någon form av drulleförsäkring.

Men men, kanske får bli en SGS2 via blocket ändå då. Ska man ändå lägga ut pengar så vill man ju gärna se att man får något nytt och fräscht för dem.

5. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Jo, det finns ju alltid en risk men tar man bara leg och personuppgifter och ett gällande kvitto så kan dom i alla fall inte stöldanmäla senare för att få ut pengar på försäkringen. Då gör man bara en motanmälan och visar upp giltiga papper och säljaren åker dit på försäkringsbedrägeri.

Däremot åkte jag på en blåsning när jag köpte en beggad SGS till dotterns väninna i en affär i Göteborg. Den hade rysk programvara 2.1 och jag flashade om den med Odin till 2.3.3 när jag kom hem och då helt plötsligt var den IMEI-spärrad. Var tvungen att åka till GBG igen (ca 35 mil tor) men handlaren var väldigt snabb med att ta tillbaka luren utan protester.

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Skippa deras försäkringar, dom blåser dig bara, vilket ärliga försäljare kan intyga. Det finns någon tråd om försäkringar här på forumet vill jag minnas. Jag är inte vidare insatt i ämnet. :)

IvanBoring gillar detta.
  7. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så kontentan är att något sådant som ett säkert köp inte finns då? ;) Skönt att det löste sig för dig i alla fall.

Efter att ha läst än mer om LG O2X kan jag i alla fall säga att den känns helt utesluten. Blir till att göra en blocket-jakt efter helgen istället.

Tack för svaren!

8. Hund

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Varför då? Jag tycker det är en robust telefon med schysst skärm. :)

9. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. De jävla apskaften som hela tiden håller på att försöka kränga på en dom här försäkringarna på t.ex. Siba skulle sitta i stupstock inför tomatkastande schimpanser. Dom är så förbannat påstridiga så man storknar. Varje gång jag får förslaget så kommer ett MYCKET TYDLIGT: NEJ! och så försöker dom lite försiktigt igen och då brukar jag fråga rent ut vilken del av ordet nej dom inte förstår. Sedan blir det ganska tyst ;)

Usch och fy säger jag bara!

10. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hund:

Verkar ännu inte finnas någon lösning på de flertaliga reboot-problemen som många drabbas av.

Ang. försäkringar:

Ja, jag har alltid konsekvent vägrat dem också och menat att de inte är något att ha. Efter att inom loppet av 1 år ha avverkat två mobiltelefoner börjar jag dock bli benägen att ändra mig just vid köp av mobiler. Jag är tydligen inte lika bra på att vårda dem som andra produkter jag köper.

11. Hund

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Lösningen heter CyanogenMod. :D Iofs ingen universallösning, men för oss som gillar Android i sitt orginalutförande är det ju ett bra alternativ.

Jag tillhör dock inte den lilla skala som haft något problem med min innan heller, men annars gäller väl DOA om man råkar ut för något med sina nya telefon? Om du vill köpa en telefon som är fri från barnsjukdommar får du nog vänta ett några år. :)

12. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har CyanogenMod löst det för alla som installerat det? Som jag uppfattat det från vad jag läst verkar det mesta peka på hardvarufel. Kanske troligast att laddaren helt enkelt ger för mycket "kräm" och att många klarar sig bättre om de bara laddar via USB och dator.

13. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Sedan tror jag mycket beror på om man har tur eller otur när man köper en mobil. Frugan har en SE Arc och det är ju många som klagar över att Arcen bootar om i tid och otid. Frugan har dock aldrig haft några som helst problem med sin lur. Hon blev lite ilsken när jag kom hem med den: "Du vet ju att jag inte ville ha en så stor telefon" sa hon.

I dag kramar hon och "smeker" Arcen oftare och mer än vad hon kramar sin ärade, snälla och ödmjuke man :cry: Så hon är supernöjd ;)

Tror faktiskt inte att LG OX2 är så mycket buggigare än andra telefoner utan det man hör oftast är ju "gnäll". De som är nöjda är ju oftast nöjda i det tysta.

14. Heda

Heda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har heller inte haft några problem med min OX2.
    Min bror och min kusin har oxå felfria ex.
    Dock vet vi ju inte när 2.3 kommer (om man nu vill köra med orginalrom).
    Är ju riktigt bra pris på den atm, får väl helt testa den rejält innan DOA tiden går ut bara.

15. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Se ni rekommenderar alltså att man slår till på en O2X nu när OnOff fortfarande har sin rea? (nu har den väl fått sina förklaringar också)

16. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Den är det klart bästa du kan få för pengarna idag. Jag köpte en O2X för 3200 förra veckan, och är väldigt nöjd.

17. Kristofer

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och dessa ökända reboots är inte så vanliga eller? Har frågat ett antal försäljare nu och de menar att de inte har märkt av mer problem med denna produkt än andra. Å andra sidan är de ju rätt partiska är klart

18. Hund

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag är sjukt nöjd med min O2X, och jag känner 3 andra som är minst lika nöjd med sitt exemplar. :) Och jag kan varmt rekomendera den! Det finns ju sjävklart måndagsexemplar, men det kan man ju råka ut för oavsett vad man köper idag.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.