Problem: LG On-Screen Phone behöver uppdateras.

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av wesslan76, 12 apr 2014.

1. wesslan76

wesslan76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte funktionen idag och tänkte testa lite. Laddade ner senaste LG On-Screen Phone på datorn och försökte ansluta.. Det gick inte, behövde tydligen installera PC Suit också, vilket jag laddade ner och installerade.
    Nu kommer jag vidare men på datorn står det bara att det inte går att ansluta. I telefonen står det att jag behöver uppdatera LG On-Screen Phone PC. Det borde inte vara pc-mjukvaran som ska uppdateras för den är färskt nerladdad från LGs hemsida. I telefonen lyckas jag inte hitta någon funktion för att uppdatera eller ens leta efter ny uppdatering av On-Screen Phone.

Inte heller går det att uppdatera telefonens mjukvara via PC Suit, det blir Error och jag får det hjälpsamma rådet att kontrollera om statusen är normal och sedan försöka igen. Hur man kontrollerar detta finns ingen information om.

Har provat LG OSP både via WIFI och USB.

Är jag ensam med det här problemet? Sökte lite på Google men hittade inte mycket användbart.

Svenskköpt LG G2, har installerat KitKat 4.4.2 via OTA.

2. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

du måste uppdatera/ ladda ner lg on screen på mobilen.

gå in på uppdateringscenter appen så hittar du lg on screen appen.

wesslan76 gillar detta.
  3. wesslan76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset. Hittade den efter att jag skrivit inlägget. Hade senaste versionen redan. Provade att återställa fabriksversion och uppdatera på nytt, utan förändring.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

4. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag testade idag och mjukvaran som man laddar ner från LG frågade efter en stund om jag ville uppdatera mjukvaran.
    Jag fick det att fungera efter att jag följt denna guide på youtube:
    https://www.youtube.com/watch?v=7RdWGzBae5k

OnScreenPhone slås på under Systeminställningar - Allmänt - Tillgänglighet för LG G2.

wesslan76 gillar detta.
  5. wesslan76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppenbarligen är detta något som verkar drabba mig bara. Jag har kollat på videon du länkade och hittade även att man måste aktivera "USB-felsökning" och "Tillåt fingerade platser". Men jag får ändå samma felmeddelande på telefonen: "On-Screen phone PC bör uppdateras för att ansluta din telefon till datorn".
    OSP på datorn är version 4.0.004.130823 och på telefonen är OSP version 4.3.009.

Tonii, orkar du kolla vilka versioner av OSP du kör?

6. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

På datorn så körs version 4.2.001.140114 (den uppdaterade från 4.0 automatiskt för mig.) och i mobilen så körs 4.3.00

7. wesslan76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, så det är PC-versionen som är gammal iaf. Varför uppdaterar inte min.. Provar installera om den.

8. wesslan76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, det är antagligen detta som är problemet. Min OSP PC är en gammal version och vägrar uppdatera sig. Går man in i settings ser man att programmet anser att den har senaste versionen installerad. Fast jag vet från dig att det finns minst en senare version. Provat att köra OSP med och utan admin-rättigheter, provat stänga av brandväggen. Provat stänga av antivirus..
    Nu ska jag äta, får grotta vidare senare.

Tack tonii för hjälpen med att identifiera den troliga felkällan.

9. wesslan76

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara meddela att problemet löst sig.
    Chattade med supporten på lg.com och fick bara bekräftat att det finns en ny version av OSP som måste uppdateras genom programmet. Den nya versionen finns alltså inte i nerladdningsbar form ännu. Utöver det kunde teknikern inte hjälpa mig men hade massa förslag som jag alla redan provat.

Efter att ha installerat om för sjuttielfte gången fick jag en väldigt sen insikt: Tänk om inte allt blir avinstallerat?!
    Så jag började söka genom registret men hittade inget av värde.
    Letade genom appdata och där... där fanns några filer kvar och framför allt en massa LiveUpdate-loggar som avbrutits. Raderade allt, installerade om och startade OSP med admin-rättigheter. Efter nån minut ploppade en ruta upp om att en uppdatering finns.

Nu funkar allt som det ska.

10. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kul att du hittade en lösning! Även om den var en aning omständig :P