LG Optimus 2X eller SE Xperia Neo?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JOHGRU, 29 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hej, jag har haft ganska så mycket otur med mina tidigare Android-telefoner (en SE Xperia X10 Mini Pro och en Motorola Defy). Jag har kollat runt lite på några nya mobiler, och kommit fram till att jag antigen ska köpa en LG Optimus 2X eller en SE Xperia Neo. Båda telefonerna kostar runt 3500 kr.

LG Optimus 2X:
    - 1 GHz Dual Core
    - Nvidia Tegra 2
    - 512 MB RAM
    - 8 MP (1080p)
    - 4" 480x800-display

Sony Ericsson Xperia Neo
    - 1 GHz Single Core
    - 512 MB RAM
    - 8 MP (720p)
    - 3,7" 480x854-display

LG Optimus 2X ser ju betydligt mycket prisvärdare ut! :D
    Men... hur är det i verkligheten? Vad tycker ni som använder telefonen dagligen? Förmodligen vet ni ju inte hur bra/dålig Xperia Neo är, men jag skulle vara tacksam om ni kunde berätta vad som är bra respektive dåligt med Optimus 2X. Eller ni kanske har någon helt annan telefonen att rekommendera. :)

2. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Efter att ha känt lite på bägge telefonerna så tycker jag kvalitetskänslan och snabbheten i 2x vinner. Men oavsett så är väl bägge riktigt bra telefoner :)

Sent from my LG-P990

3. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hur är det med slumpmässiga omstarter i 2X? Har du upplevt det?

4. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    För mig så har bara mobilen startat om 1 gång, och det var första veckan jag hade telefonen. Har aldrig hänt mig mer!

Och jag tycker att om man ska jämföra en xperia telefon med Optimusen så borde man jämföra med en Xperia Arc för att dom 2 ligger typ i samma pris klass. Neon verkar vara en billigare modell av Arcen faktiskt :)

JOHGRU gillar detta.
  5. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Visst, men om man kollar på speqsen så är ju Optimus 2X vassare ;)

6. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Beror på hur du ser det tycker jag faktiskt. Optimusen har en bättre processor men arcen har en skarpare skärm. Så det beror på från person till person. Om man ska använda mobilen mer åt filmer så är arcen bättre tycker jag, men till spel så knäcker optimusen! :)

Men för mig så väljer jag optimusen alla dagar i veckan istället för en arc eller neo :)

EDIT: Btw om du ändå vill att man kan rekommendera en annan telefon så tycker jag att Nexus S med Super Amoled skärm var den bästa telefonen jag någonsin haft. Älskade bara den! Även om optimusen har en bättre kamera och en bättre processor så tyckte jag att nexusen var perfekt för en mobil! :)

7. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag köper nog en Optimus 2X! :D Den blir ytterligare lite grymmare när Android 2.3-uppdateringen släpps :)

8. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Glömde fråga en sak... -.- Hur bra funkar spelen? Då menar jag lite mer krävande spel som t.ex. Dungeon Defenders. :)

9. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Spelen fungerar perfekt på optimusen! Köpte Asphalt 6 och fastna för den direkt! Jämförde den med en kompis som har en SGS 2 och spelet där laggade pytte lite och så var grafiken inte så bra. Men på Optimusen så flyter allt!

Jag testade Dungeon Defenders för ett tag sen och den fungerade också utmärkt! Grafiken och flytet var grym! :)

10. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Men hur svårt ska det vara?

Nu så har jag också hamnat i valet mellan dessa två! (och ett gäng andra, man är ju antagligen helt dum i huvudet som glor på specs och läser som en galning i veckor innan man går och handlar)

Att köpa en ny enkelkärning telefon jämte en dubbelkärning borde vara en nobrainer!
    Men, när jag läser om strul med 2x så blir jag lite off, och nej jag vill (får inte) roota telefonen för att få den att funka som den ska.

Och så står det på Neon att "upp till 320 mb tillgänligt för lagring", det känns i snålaste laget.
    Jag har en Legend nu med 320 mb minne som blir fullt ofta. Detta kan definitivt vara en dealbreaker för mig!

11. Rospigg

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Men hur svårt ska det vara?

Nu så har jag också hamnat i valet mellan dessa två! (och ett gäng andra, man är ju antagligen helt dum i huvudet som glor på specs och läser som en galning i veckor innan man går och handlar)

Att köpa en ny enkelkärning telefon jämte en dubbelkärning borde vara en nobrainer!
    Men, när jag läser om strul med 2x så blir jag lite off, och nej jag vill (får inte) roota telefonen för att få den att funka som den ska.

Och så står det på Neon att "upp till 320 mb tillgänligt för lagring", det känns i snålaste laget.Jag har en Legend nu med 320 mb minne som blir fullt ofta. Detta kan definitivt vara en dealbreaker för mig!

12. Kemal88

Kemal88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag stod också och vägde mellan dessa två. Valet föll på LG 2X då jag tror att den har bättre framtid, detta förutsatt att uppdateringen som kommer blir bra. Med bra menar jag då att den kan mäta sig med Galaxy S II i snabbhet.

Jag köpte min igår och har i och för sig bara använt den i ungefär en dag. Dock är första intrycket riktigt bra, hittills har jag heller inte lagt märke till några problem eller lagg. Värt att tillägga är att jag gått från en SGS

13. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

+1 på LG'n. jag har haft min LG optimus 2x sedan den släpptes i mars, har inte direkt räknat omstarter... men det beror mest på att det knappt funnits någon att räkna.

LGn är en skitbra telefon. as snabb i hemskärmarna, korta laddtider på appar.
    övertalade tillochmed min mor att köpa en när hon skulle ha ny telefon (körde iväg med sin gamla telefon på biltaket...) och hon är nöjd.

iom att min mor kör original ROM och jag kör CM7 så är det ganska lätt att jämföra prestanda, hennes är lite segare, lite laggigare ibland, men den är jävligt mkt najsigare än allt annat jag har sett och testat ändå. (har testat mot en xperia arc)

en mycket underskattad detalj i o2x är glasets kurvning på sidorna! sjuuuukt najs, måste upplevas! många tummar upp för det! :D

14. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Min nuvarande telefon (Motorola Defy med Android 2.2.2) startar om när det blir för mycket för processorn. Den laggar ganska mycket. Jag skulle inte kunna tänka mig att Optimus 2X är värre än en 800 MHz-processor :P O2X blir nog ett bra köp! :D

15. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hur tror ni det blir när Android 2.3-uppdateringen släpps till O2X? Blir den lite bättre eller blir den förbannat mycket bättre? ;)

16. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

beror på :P blir den som LGs FroYo kvalitet blir det Bättre
    blir den som CM7 gingerbread kvalitet blir det Förbannat mycket bättre ^^

17. Rospigg

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    För mig blev det en 2X!
    Det som till sist blev att valet blev 2X var hela känslan på telefonerna, 2X var skönare helt enkelt, sen var bristen på minne i Neo också till dess nackdel!

18. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har nu kollat lite och känner mig osäker på att köpa en O2X på grund av problem med omstarter. Xperia Neo verkar ju väldigt snabb. Är den någon som har något råd om vilken mobil jag ska välja?

Dessa mobiler har jag funderat på:
    - LG Optimus 2X
    - SE Xperia Neo
    - Google Nexus S
    - Samsung Galaxy S

Last edited: 16 jul 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.