LG optimus 2x och mkv?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Defeat, 2 aug 2011.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tjenare. Stödjer LG optimUs 2x mkv-filmer? Har sökt lite och det står att den inte gör det, men vissa skriver att ett stöd för mkv kanske kommer till just nvidias tegra gpu, när isf!:)

Hade vårt underbart att kolla på 1080p på tvn via telefonen !

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

2. ergoen

ergoen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Senaste versionen klarar av att öppna vissa mkver. (Sådana med header compression aktiverad går ej, precis som med popcorn hour och diverse andra hårdvarumediaspelare). Tyvärr är prestandan ganska dålig och även 720p-er tenderar att lagga och/eller hänga mediaspelaren för mig. mkv-er med SD fungerar bra.

3. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Synd att tillverkare aldrig gör klart produkter innan de släpper dem... Mobilen har den kraftigaste gpun på marknaden, men den utnyttjas inte till annat än spel...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nu när LG verkar ha en kampanj där de satsar stenhårt på att förlora så många kunder som möjligt på kortast tid till konkurrenterna, finns det möjlighet för någon privat kodare att fixa hårvaruavkodning av mkv-filer för nvidia tegra?

Vems ansvar är det att få telefonen att klara av att spela upp film? Är det Nvidia, LG eller google? Lg optimus 3d klarar ju 1080P galant, är det LG som fixat det eller chiptillverkaren?

Känns rätt onödigt med en HDMI port utan att man kan spela upp film till TVn... Lite som att skicka med ett minneskort på 64GB som man betalar för, och sedan klarar inte telefonen av mer än 8 gb ändå.. Varför ens utveckla HDMI-stödet när det knappt går att visa film?

Finns det något hopp om att det kommer hårdvaruavkodning, eller kommer LG fortsätta släppa grymma telefoner med gammal mjukvara och sedan strunta i dem direkt och utveckla en ny telefon?

Jävligt lustigt att tillverkarna inte lär sig av varandra, HTC först, samsung sen, SE sedan och nu LG, de har sett hur det gått för 3 andra tillverkare tidigare när de struntat i dyra telefoner några månader efter de släppts, tror de att kunderna ändrat sig nu??