LG Optimus Chic framför One?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Aqualize, 25 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Aqualize

Aqualize Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har följt ZTE blade soppan ett tag och helt enkelt tröttnat. Ja, den har högre upplösning och vassare GPS verkar det som men i övrigt så är det väl inte så mycket bättre än LG:s nämnda modeller? Jag orkar inte höra mer om blade, även om den kommer som 512 MiB RAM variant.

Nu är dock frågan om LGs telefoner. Jag har fingrat i butik på en Optimus One förut och tyckte den verkade rätt vettig. Men jag tittade på den just för att den har mycket lika i specifikationen med Optimus Chic, som jag tycker ser mycket bättre ut.

Och Chic har bättre (fler pixlar ivf) kamera än One (fast för mig duger en sunkkamera). Men vad är det för annat som de tänkt ska motivera att den är 700 kr dyrare (på prisjakt, dustin (~2000 kr) mot cdon (~2700 kr))?

Jag har fingrat en del på en Motorola Droid och touchknapparna på den stör mig inte (Chic har touchknappar).

Eller finns det någon annan telefon i den här prisklassen som man får en minst 320x480 pixlar skärm och 2.2 froyo (endera tillverkarens egna eller någon stabil välkänt hemmahack)?

Edit: Prisdroppen på optimus one samt att den kommer i en silvervariant som ser lite bättre ut gjorde att jag beställt en sådan.

Last edited: 27 nov 2010
  2. Aqualize

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Svar på mitt eget här,
    http://www.idg.se/2.1085/1.354520/lg-e720-optimus-chic-android-for-stilmedvetna
    Det nämns program för att fjärrstyra sin dator. Är det något att ha eller finns det bra/bättre sådana på market?

Han klankar ner lite på optimus one's byggkvalité. Men jag har läst folk som tyckte den hade bättre än ZTE blade? Vad ska man tolka One som då? Hygglig eller är Chic otroligt bra byggd?

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    *bump*

Jag är intresserad av hur Chic står sig mot Optimus one.

Någon som kan berätta om skillnader som hur bilder och video blir på de två (Optimus one har jag sett ger rätt bra video och bilder), batteri (chic ser bättre ut i specsen), GPS-exakthet m.m.

Specsen i siffror kan man ju se på prisjakt, om de stämmer.

EDIT: Kollade länken ordentligt nu... Men har någon en länk till en video tagen med Chic? Det står att den har rätt kass kamera, men videon av Optimus One på Swedroids test, visade inget så dåligt som mycket man har sett.

Last edited: 29 nov 2010
  4. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Efter en snabb sökning på youtube hittade jag denna video!
    Den är filmad med en Chic!
    <object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YaiWptpsEls?fs=1&amp;hl=sv_SE&amp;hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YaiWptpsEls?fs=1&amp;hl=sv_SE&amp;hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

5. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack för den! Även chic verkar filma bättre än ZTE Blade alltså.

Har kollat lite mer info, och det verkar ju dumt att köpa Chicen om man inte gillar att betala 500 kr+ för designen. jag tycker att Optimus one är ful, men Chic är snygg, så det blev ju inte lätt...

Ska försöka åka till Mediamarkt på torsdag och pilla på dem lite. Kanske har Galaxy 4 kommit då också, för den vill jag nog hellre ha, trots att den kanske har sämre kamera.

6. Aqualize

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mediamarkt lär väl inte ha chicen? Ingen på prisjakt har ju den. Jag strövade dock i helgen in på the phone house och såg en attrapp av Chic. Jag blev faktiskt lite besviken. Jag kollade kanske inte så länge men i verkligheten tyckte jag den trampade för mycket i iPhone 3G fotspåren gällande designen. Så jag blev glad över att jag beställt en optimus one silver.

Mediamarkt brukar väl (bara?) ha riktiga telefoner för testning så om de inte har några till försäljning så har det ingen att visa. Eller kör de också med attrapper i sådana har undantagsfall?

7. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Du hade rätt. Mediamarkt hade inte Chic, och de hade inte Optimus one heller för den var slut. Försäljaren var extremt "osäljande" så jag gav upp att försöka få reda på när de skulle få in Optimus one igen.

Jag har inte sett några dummies på Mediamarkt, bara riktiga telefoner.

Jag gillar iphones design, och det gör inget om den jag köper har apat efter.

Men det hade ju varit kul att se och känna på en Optimus one innan man köper. HTCs designer såg rätt ok ut på bild, men när jag kände och tittade på dem IRL, så tyckte jag att de såg förfärliga ut, så man vet väl kanske aldrig hur man tycker IRL.

Men nu har jag nog blivit mer och mer sugen på en Optimus one (eller chic) efter att Galaxy 4s släpp skjutits upp igen, ocn när jag läste ett test där kameran beskrevs som helt kass. Optimus one verkar ha en riktigt bra kamera för sin prisklass. Testvideos ser mycket bättre ut än andra i samma prisklass.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.