LG Optimus G E975 till Sverige

Diskussion i 'Optimus G - Allmänt' startad av leafbranch, 16 jan 2013.

1. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Last edited: 16 jan 2013
  2. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Äntligen! Verkligen väntat på Optimus G! Att den släpps med JB är ju också väldigt positivt!

3. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Fast med denna version så betyder det att man måste vänta på LG's uppdateringar och inte från Google?

om så är fallet så vet vi hur LG ligger till i den fronten ;)

4. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Antar att du baserar detta på en LG telefon..

Vi får se hur de sköter underhållet med uppdateringar på Optimus G, men den kommer säkerligen ha Jellybean direkt ur kartong och mjukvaran är bland de bättre på Android marknaden enligt användare och tester.
    Bara kolla Youtube och tester.

Den presterar bättre (en hel del) än tex Nexus 4 i de flesta Benchmarks med snarlik hårdvara (S4 pro).

Last edited: 20 jan 2013
  5. Gambit2K

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag undrar om de gjort mobilen tjockare än nån av de 2 amerikanske versionerna som släppts. För versionen med 13 MPIX kameran så fanns det en utbuckning för linsen, men det hade inte 8 MPIX versionen (som liknar denna mer).

[​IMG] vs. [​IMG]

Last edited: 20 jan 2013
  6. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag trodde Optimus 4x HD skulle bli LG's revansch på mjukvarufronten, men när JB lyser med sin frånvaro där kan jag inte låta bli att vara skeptisk ang Optimus G. Kanske är bra direkt ur kartongen, men den ska hänga med ett tag efter release också.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

7. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Jag med faktiskt! JB bör komma ut inom ett par månader annars känns det som de inte håller måttet. De har ju där emot fått ut en hel del små uppdateringar till O4X men det har bara varit ICS tyvärr.

Men jag är lite osäker på om Optimus G verkligen kommer komma till Sverige...eftersom butikerna har mer eller mindre tagit bort den igen.

Kanske Optimus G Pro ersätter den..

8. Gambit2K

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

LG Sverige la nyss upp en teaser video sen den släpps nog ska du se :D Beställde den just från Netonet, 5995 känns jävligt dyrt dock. Men Asus Padphone 2 utan docka går på lika mycket har jag för mig.

Last edited: 21 jan 2013
  9. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Gött!
    Det lär komma en ytterligare butiker snart som erbjuder 5500kr för bokning, CDON tex.

Jag kanske var för het på gröten, :eek: jag beställde nämligen en Optimus G från utlandet, närmare bestämt från Japan. Docomo versionen som erbjuder lite extra som vattentålighet och lite smått och gott.
    Kan dock inte använda mig av Sveriges 4G band så lite för och nackdelar för mig.

Första gången jag beställer utanför EU så får se hur det går :neutral:

10. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Är det bara jag som hoppas på de skiter i släppa denna och satsar på pressa ut pro så tidigt som möjligt istället? För min del står det mellan pro och galaxy s4. Tror jag kommer köpa den som kommer först. Vet att det inte finns så mycket officiell info om s4, men man har ju lärt sig tolka "rykten" ganska bra genom åren. Hur är LG när det gäller bootloader/root?

Förlåt för jag kapade tråden. :)

11. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Finns ju ingen mening med att ta denna framför en PadFone 2, isåfall skaffar man ju Optimus G Pro.

12. Gambit2K

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

För min del gillar jag LG Optimus UI 3.X mer än Asus egnaUI (tycker rent av det är det bästa jag testat och endast stock android är bättre) Optimusen känns mer välbyggd mer "premium" sen är jag en av de som faktisk skulle ha nytta av Qslide och dualplay. Och jag har alltid tyckt att LG's displayer är de bästa.

Sen äör den ju också mindre i handen + väger lite mer (som jag uppskattar).

Last edited: 23 jan 2013
  13. CDON.COM

CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    467

MINA ENHETER

14. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Då blir jag lite nyfiken har du ens testat en Padfone 2? Asus ui är exakt som stock android bortsett ifrån snabbinställningarna i notifikationsmenyn. Det är möjligt att den kan kännas mer välbyggd, men Padfonen känns definitivt mest premium av alla Android-lurar jag hållt i. Det inkluderar bla Optimus 4X, HTC One X, Galaxy S3 samt Nexus 4. Byggkvaliteten på Nexus 4 är verkligen halvdan tyvärr. Qslide ser dock väldigt intressant ut, det får jag hålla med om.

Sent from my PadFone 2 using Tapatalk 2

15. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Optimus G har nog minst lika bra kvalitetskänsla som Padfone2 om inte bättre om jag kan tyda testerna, Optimus G har fått generellt toppbetyg överallt och "Solid feeling handset" .
    Vad jag har läst hade Padfone2 bra kvalitets känsla men plastig baksida.
    Optimus G är mer kompakt och har mindre död yta.

Annars är de väldigt lika, bara för att du har en Padphone2 så är det inte ett självklart val för andra. :)

Och att denna Optimus G kommer med Jellybean från början gör ju inte saken sämre.

16. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Menade mer att det kändes som att det var lite onödigt att vänta på att den skulle komma när PadFone redan finns, och sedan så skrämmer LG mig lite pga deras minst sagt knackiga rykte när det kommer till mjukvaran.
    Men eftersom att den "redan" har fått JB så får man väl se det som att LG försöker bli bättre :)
    4990kr som CDON la upp den för är ju dessutom ett väldigt bra pris, så jag hoppas att ni blir nöjda med era Optimusar! :)

17. Gambit2K

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jodå har testat både 1:an och 2:an. Utseendet är likadant ja, men responsen och vad jag tolkar som minnesanvändningen är inte likadan som stock. Jag vet inte vad Asus gör med UI:t men jag gillar det inte.

Och för mig personligen kommer plast aldrig kännas premium oavsett hur fina mönster man gör i det. Men sen att det oftast gör så att man kan skicka och ta emot signaler är ju en klar fördel.

18. MSIOCGenie

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Ramen runt telefonen är väl i plast på Optimus G?
    Asus gör ingenting med UI:t vad jag sett bortsett ifrån snabbinställningarna i notifikationsmenyn, något som enligt mig är mycket smidigare än Googles dito i 4.2.

Chrome som google envisas med att skicka med är ju otroligt segt, dessutom har Nexus 4 otroligt stora problem med responsen i alla webbläsare när man använder pinch to zoom funktionen.

Håller med dig om plast-delen, dock går det väl minst lika bra att skicka signaler igenom glas? (Metall fungerar mycket dåligt för det ändåmålet däremot.)

19. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nexus 4 har inte problem med pinch-to-zoom, att responsen är fördröjd ser jag inte som en nackdel då man slipper råka zooma in när man inte vill det. I firefox så är det ingen fördröjning alls, så det är inget fel i hårdvaran.

Chrome är nästan i klass med övriga webbläsare nu, alla funktioner den har får mig att stanna kvar.

Testade PadFone 2 när den hade 4.0 och jag tror inte Asus förändringar gör den långsammare, snarare tvärtom.

20. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Från GSMarena LG Optimus G :

"We should note that "Gorilla glass" is not actual glass, but a toughened transparent plastic, so when you tap it with your finger, it sounds more like plastic than glass."

Lärde mig något nytt idag.