LG Optimus L5 II (E460)

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av BadIdea, 20 maj 2013.

1. BadIdea

BadIdea Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Undrar om några andra ägare till denna modell upplever samma buggar / problem?

1. När jag läser ett nytt mail i Gmailappen och vill sedan gå upp en nivå till INBOXEN så kan jag göra detta genom att antingen trycka på BACKA-knappen på telefonen eller den interna BACKA-knappen (soft key) i Gmailappen (längst upp till vänster). Den sistnämnda orsakar ALLTID force close hos mig.

2. När jag har WIFI på och låter telefonen vila en stund (typ 10 min) så återupptar inte telefonen anslutningen utan "står och tuggar" utan att nån data överförs. En omstart av WIFI krävs för att åtgärda detta.

Jag har mailat LG om ovan och avvaktar deras respons men är nyfiken om andra dras med samma eller andra buggar?

2. stmannen

stmannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har precis samma fel med "tuggande wlan" på min e460 som jag köpte åt min mor förra veckan. Har du fått något svar från LG?
    //Emil

3. BadIdea

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det svaret jag fick från LG var att detta skickas till utvecklare i Korea som förhoppningsvis kommer snart släppa en fix för att åtgärda dessa och andra "barnsjukdomar" på denna modell. Det gjorde jag för en månad sen och har inte hört nåt mer sen dess.

Jag passade också på att rapportera in ytterligare buggar bl.a. med notifikationsLEDen där kalendermeddelanden inte utlöser nån LEDnotifiering.

stmannen gillar detta.
  4. stmannen

stmannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En fix som jag kom på med wlanet tills vidare är att i wlan menyn så trycker du på menyknappen och går in på wlan inställningar. där står det nått i still med "wlan viloläge" ändra den till "alltid på" så funkar det. vet inte hur mycket mera batteri det drar dock...

BadIdea gillar detta.
  5. BadIdea

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu testat olika lägen(ALLTID, BARA NÄR INKOPPLAD, ALDRIG) i WIFI avancerade inställningsfliken dvs. SYSTEMINSTÄLLNINGAR>WIFI>AVANCERAT>FORTSÄTT WIFI UNDER SÖMNEN och tyvärr så blir inte mitt problem bättre på nåt sätt :(

Jag hade inställningen redan på ALLTID men testade även de övriga alternativen och efter olika lång tid så hamnar WIFI i tuggläget i vilket fall som...

Upptäckte faktiskt precis ytterligare en bugg. Om mobilen är inställd att låsskärmen har en liten fördröjning t.ex 5sek att kicka igång efter att skärmen slocknat så hamnar den alltid i multitasking-/senast-använda-appar-menyn när jag försöker väcka den med navigeringsknappen innan mobilen låser sig.

Ska nu kolla efter alternativa firmaware att köra på enheten.

6. BadIdea

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick i fredags en 72 MB OTA uppdatering till min LG Optimus L5 II. Förutom nya Play Spel appen som lades till har jag inte märkt några nya funktioner eller buggfixar.
    Är det nån som vet exakt vad uppdateringen innehöll?