lg p970 låst sig

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av powerboy, 22 dec 2011.

1. powerboy

powerboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact
    just nu när man startar mobilen står det S/W upgrade please wait while upgradering, nånting hände under uppgraderingen, går ej att komma in i menyn eller göra något i huvudtaget. har testat att via lgs hemsida köra med nödåterställningen men inte ens det fungerar....när den laddat ner programvara och ska installera går det till 20 % sen står det jag ska ta ur batteriet och kabeln sedan fortsätta, gjort det flera gånger utan resultat. nån här som har nåt tips vad man kan göra??? eller har mjukvaran helt pajjat så den måste lämnas in? mycket tacksam för svar

2. m0hamed

m0hamed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13
    powerboy gillar detta.
  3. powerboy

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact
    tackar för svaret, läste lite på denna sida och tyvärr är man inte så datakunnig och kunna utföra alla dessa åtgärder....verkar vara en hel del som ska laddas ner och installeras m.m....ingen som har lust att hjälpa för en billig peng? :-)

4. m0hamed

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13
    vad är det du behöver hjälp med
    kan hjälpa dig, har fixat min mobil tidigare så det är lätt för mig

5. m0hamed

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13
  6. powerboy

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact
    är nog allt , eller om man visste i exakt steg hur och vad man ska ladda ner och så.....
    vet inte ens om min går att fixa, när det gäller programvaror och nerladdningar är jag helt värdelös :-( läste på sidan du länkade till om alla förkortningar och vad det olika sakerrna betyder, men för mig verkar det vara ett flertal saker som ska installeras in i mobilen för att den ska fungera, enklaste vore om det fanns endast ett program man kunde ladda ner, skicka in i mobilen via usb.....var så jag också gjorde via lg men det fungerade ej då det stod det inträffat ett allvarligt fel i programvaran och jag skulle trycka på kontakt, men inget hände..så man är helt o ställd just nu...

7. m0hamed

Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13
    om du behöver en ny mobil kan du köpa min?

Men först hjälper jag dig, visar dig steg för steg vad du du följer ska göra/ladda ner.
    Det är skit lätt bara du följer alla steg. Sen förhoppningsvis kommer din mobil till liv :)
    lite sent nu så jag postar stegen imorron

8. powerboy

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact
    grejjen är det att jag köpte denna mobil begagnad igår, fungerade fint tills jag fick för mig att uppgradera till senaste programvaran....är mycket tacksam för hjälp

9. weedad89

weedad89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ironiskt att lg:s mjukvara failar att uppdatera mjukvaran i mobilen... Undrar om koreanerna har lyckats lära apor att programera för att dra ner på kostnaden?

Var bara tvungen att skriva av mig :P

Kan tillägga att jag råder dig att köra in CM7 för att på så sätt få en fantastisk telefon...skillnaden är verkligen enorm!

10. powerboy

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    tele2
    Telefon:
    sony z1 compact
    Skickade iallafall in mobilen på service......fick tillbaka den 3 veckor senare, ser då att dom inte skickat in os 2.3 som skulle finnas tillgängligt, och jag kopplar in mobilen på datan och ska uppgradera.....och vad händer....jo samma som förut....den låser sig......testar att göra nödåterställning utan något bra resultat......provar en annan dator ifall det var fel på min men samma där....fastän jag följt instruktionerna.....blir utan mobil 3 veckor till tänker jag....går ner till euronics (elektronikaffär) för att skicka in den, men dom ringer dagen efter och säger dom har uppgraderat den.......är det datakabeln som det är fel på för mig eller?? stod under uppgraderingen när det kommit till ca 20% att det uppstått ett kommunikationsfel mellan mobil och data....