just nu när man startar mobilen står det S/W upgrade please wait while upgradering, nånting hände under uppgraderingen, går ej att komma in i menyn eller göra något i huvudtaget. har testat att via lgs hemsida köra med nödåterställningen men inte ens det fungerar....när den laddat ner programvara och ska installera går det till 20 % sen står det jag ska ta ur batteriet och kabeln sedan fortsätta, gjort det flera gånger utan resultat. nån här som har nåt tips vad man kan göra??? eller har mjukvaran helt pajjat så den måste lämnas in? mycket tacksam för svar
Flasha om med LG firmware. [LG P970] Upgrade Kit 3.5 | Apps 1.7 | Flash, Root, Mod, Unbrick... - xda-developers Länken jag gav dig har allt. Hur du flashar hur du unbrickar osv
tackar för svaret, läste lite på denna sida och tyvärr är man inte så datakunnig och kunna utföra alla dessa åtgärder....verkar vara en hel del som ska laddas ner och installeras m.m....ingen som har lust att hjälpa för en billig peng? :-)
om du följer denna sida som jag länkar så kommer du fixa din mobil Tutorial: how to unbrick your phone - xda-developers ps: har en lg ob som ska säljas om du är intresserad
är nog allt , eller om man visste i exakt steg hur och vad man ska ladda ner och så..... vet inte ens om min går att fixa, när det gäller programvaror och nerladdningar är jag helt värdelös :-( läste på sidan du länkade till om alla förkortningar och vad det olika sakerrna betyder, men för mig verkar det vara ett flertal saker som ska installeras in i mobilen för att den ska fungera, enklaste vore om det fanns endast ett program man kunde ladda ner, skicka in i mobilen via usb.....var så jag också gjorde via lg men det fungerade ej då det stod det inträffat ett allvarligt fel i programvaran och jag skulle trycka på kontakt, men inget hände..så man är helt o ställd just nu...
om du behöver en ny mobil kan du köpa min? Men först hjälper jag dig, visar dig steg för steg vad du du följer ska göra/ladda ner. Det är skit lätt bara du följer alla steg. Sen förhoppningsvis kommer din mobil till liv lite sent nu så jag postar stegen imorron
grejjen är det att jag köpte denna mobil begagnad igår, fungerade fint tills jag fick för mig att uppgradera till senaste programvaran....är mycket tacksam för hjälp
ironiskt att lg:s mjukvara failar att uppdatera mjukvaran i mobilen... Undrar om koreanerna har lyckats lära apor att programera för att dra ner på kostnaden? Var bara tvungen att skriva av mig Kan tillägga att jag råder dig att köra in CM7 för att på så sätt få en fantastisk telefon...skillnaden är verkligen enorm!
Skickade iallafall in mobilen på service......fick tillbaka den 3 veckor senare, ser då att dom inte skickat in os 2.3 som skulle finnas tillgängligt, och jag kopplar in mobilen på datan och ska uppgradera.....och vad händer....jo samma som förut....den låser sig......testar att göra nödåterställning utan något bra resultat......provar en annan dator ifall det var fel på min men samma där....fastän jag följt instruktionerna.....blir utan mobil 3 veckor till tänker jag....går ner till euronics (elektronikaffär) för att skicka in den, men dom ringer dagen efter och säger dom har uppgraderat den.......är det datakabeln som det är fel på för mig eller?? stod under uppgraderingen när det kommit till ca 20% att det uppstått ett kommunikationsfel mellan mobil och data....