LG P990 Optimus X2 bsod / omstarter - Lösning!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Ullastava, 29 aug 2011.

1. Ullastava

Ullastava Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej gott folk. Jag köpte en LG p990 på tradera från en kille som just fått en ny på garantin. Han sa att han hade "provstartat OK". Sen fick man ju reda på att det var en av dom olyckligt lottade mobilerna. Den startade om sig minst 10 ggr per dag. Använde senaste version + patch (V10d) så kände att det var meningslöst.

Så jag planerade att lämna in den på verstan. Kopplade i laddaren och drog ut på krogen. Dagen efter kom jag hem, och tittade på mobilen och den var såklart död igen. Jag tog upp mobilen och kände att den var stekhet. Riktigt varm för att den blev laddad 24 timmar under dödläge. Sen starta jag upp den o se på fan då funka den klockrent. Har fungerat utan en enda omstart i hittils 4 dagar. Vet inte vad som kan ha hänt, hettat upp någon glapp lödning kanske? Vilket fall så fungerar den!

Så alla ni som har dessa trasiga modeller, testa! Ni kanske har samma tur.

I med laddaren, låt telefonen vara på och vänta tills den kraschar. Vänta ett dygn o testa den.

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Låter som ugnstricket för xbox 360 :-D

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

3. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skulle inte förvåna mig, men det problemet med xbox360 var ju för dålig kylning från första början. Men de finns väl två versioner av P990 har jag för mig, en med plast runomkring och en med metall. så kanske som du säger är bara vissa som har detta värmeproblem.

4. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Alla har väl plast?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk