LG PC Suite hittar inte min telefon

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av looprevil, 23 jul 2011.

1. looprevil

looprevil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som rubriken avslöjar så hittar inte LG PC Suite min telefon. Har installerat USB-drivern. Har testat ominstallera flera gånger.

Telefonen ansluter sig dock till datorn, jag väljer masslagringsläget på telefonen och jag kommer åt alla filer på telefonen via utforskaren, men LG PC Suite hittar den inte. Skulle nämligen vilja uppdatera programvaran i telefonen..

Anmärkningsvärt var att när jag kopplade in den första gången så hittade LG PC Suite telefonen, men sen helt plötsligt så tappade den kontakten och nu hittar den inte min telefon.

Hjälp någon?

2. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför väljer du masslagringsläget? Då fungerar ju telefonen i princip som ett usb-minne...? Har du prövat att ansluta och inte trycka på masslagring utan bara vänta ett tag?

Sen ibland kan du behöva koppla in och ur telefonen flera gånger innan programmet hittar den. Alltså bara in och ut i usb-porten på datorn, detta fick jag göra med min förra telefon (samsung), ibland fick man göra om det upp till 10 gånger innan programmet hittade telefonen.

3. looprevil

looprevil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat att inte välja masslagringsläget med, utan resultat..
    Har även kopplat in och ur den flera gånger och testat olika usb-portar..

Men tack för ditt svar!

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Usb debugging?