LG V10 eller..?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mr_c, 11 mar 2016.

  1. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Börjar bli dags att förnya abbonemanget o vill då såklart välja en ny telefon med.

    Men är lite rådvill på vad jag ska välja faktiskt. Har haft min Sony Xperia Z2 i snart två år nu och den har funkat klockrent, och gör det fortfarande.

    Men nya prylar är ju som bekant alltid roligt.

    Klämde lite på en LG V10 för nån dag sedan som en kompis köpt och tyckte den kändes schyst, gillade skärmen och det gummerade bakstycket, fick ett bra grepp om den. Gillar även LG's knappar på baksidan (har en gammal G2 som jobbtelefon).

    Men sen har jag inte kollat och jämfört med andra telefoner heller, jag har förstått att främsta nackdelen med V10 är batteriet. Jag har visserligen inga problem att ladda telefonen varje natt, bara den håller en hel dag åtminstone.

    Men sen då? Bör jag kolla på några alternativ? Har alla årets telefoner kommit eller finns det något intressant att invänta?

    Tacksam för alla tips :)
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, alla årets telefoner har inte kommit i mars. Det är skulle vara rätt orimligt. :cool:

    Om du kollar på LG så varför inte LG G5? Den har en betydligt kraftfullare processor och den har möjlighet att ansluta olika moduler. En kameramodul medföljer om man förhandsbeställer.

    Sen finns det ju nya Samsung S7/S7 Edge och där får man med en VR-hjälm om man förhandsbeställer. De har förbättrat kameran, satt in minneskortplats och gjort den vattentät (jämfört med S6).
     
  3. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jo läst lite om G5 och den verkar också trevlig. Men det har väl blivit en del frågetecken om mobilen också, som DAC modulen. Betyder det att dom tagit bort den bra DACen som är inbyggd i V10 då?

    Kameragreppet med knappar till G5 gillar jag dock :) Men på G5 är väl knapparna på baksidan borttagna? Och den ska inte vara "tålig" som V10?

    Nån samsung har jag aldrig haft, bara en padda. Den är visserligen nice, gillar deras skärmar.

    Kollade på ett test på youtube, minns inte om det var vanliga S7 eller Edge o de klagade väl lite på att den var väl hal att hålla i, och i porträttläge för att fota fanns det knappt nånting att hålla i?

    Tänkte ta en sväng till mediamarkt snart och se vilka modeller som finns uppe för demo :)

    Vad mer har vi att vänta oss av? HTC? Sony's nya X serie?
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jo, knapparna är flyttade till sidan, det är bara fingeravtrycksläsaren som är på baksidan. Ja, som jag fattar det så har G5 inte DACen som V10 har.

    HTC och SONY, ja. Sen har vi alla kineserna, men det kanske du inte är intresserad av. Samsung lär komma med fler flaggskepp senare i år, som vanligt.
     
  5. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Okej, vad är FÖR G5 då, förutom värre CPU mot V10? Båda två verkar ha grym kamera? Skärm? Ljud (typ)

    Mja, kineserna är inte jätteintressant. Då jag inte kommer köpa nån telefon cash (företaget betalar), så får jag förhålla mig till vad Telenor har att erbjuda. Av kineser är det ju Huawei de har, samt nexus modellerna.

    HTC Har jag gillat förut, men den sista jag hade var One X. Sony har jag ingenting att klaga på, men tycker de släpper nya värstingar lite för ofta nu, menar min Z2 blir 2 år i maj, de har fullkomligen spottat ut nya modeller, med små uppdateringar. Nu trodde man ju Z5 premium var det ultimata, o så släpper de X serien? Som jag visserligen inte läst nånting om, vad är dom bättre på?

    Samtidigt är det inte direkt någonting jag saknar i min Z2, den gör allt jag vill, tillräckligt snabb, laggar aldrig (jag spelar inte på mobilen). Och Z2 har väl gamla 801 chippet har jag för mig? Alltså bör en LG V10 vara snäppet snabbare.

    Z2 har dock bra batteritid och är vattentät, men jag har aldrig badat med den, eller ens vågat spola den under en kran, för med min tur så kommer det komma in vatten och garantin inte täcker det :innocent:

    Och som ni säkert förstår så är iPhone heeeelt uteslutet, då hade jag inte varit här :)
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nexus 6P är ju en intressant mobil som fått väldigt fina betyg.
    Klokt.