Liggande dialer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mankan, 2 feb 2012.

1. Mankan

Mankan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Eftersom allt fler mobiler har USB-kontakten på sidan så borde ju Android vara 100% anpassat till vertikalt läge kan man tycka. Men så är det ju verkligen inte!

Tex kan man inte med HTC´s telefoner ringa med en liggande telefon (jooooo det går ju, men man får hålla huvet lite snett för att se siffrorna...)

Tror SGS2 har den funktionen inbyggd: Man vrider telefonen och så hänger siffrorna med.

Några tips på appar som löser det?

Kanske fler tips på appar som anpassar telefonen till liggande läge.?
    Köpte en docka nu till min HTC Sensation XE. En snygg liggande docka som är kopplad till datorn. Men det är ju lite märkligt att en del program blir rättvända och en del blir felvända...

I bilen kanske man ska ha en hållare också? Finns det några bra appar typ "car mode" som ser till att man kan ha den liggande på sidan och kanske har lite större knappar.

Jag vet att det i HTC´n finns ett "Dockningsläge". Men det är ju väldigt begränsat och dessutom startar det ju inte automatiskt när man lägger den i dockan, vilket vore optimalt...

Tja!

2. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Jag har en Xperia Pro och med tangentbordet utfällt körs i stort sett alla appar i landskapsläge. Dialern saknar dock knappar, utan kräver att man knappar med tangentbordets knappar.

Sen om det är SE som fixat det eller om det ligger "dolt" i Android, det vet jag inte.

3. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Du kan ju installera Go contacts EX, det är en dialer/kontaktapp med liggande läge. Riktigt snygg också, finns en del teman på market

4. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag körde DialerOne tidigare för att fixa detta men i CM9 fungerar det med den inbygda dialern.

5. Mankan

Mankan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för tipsen. Kör med dialer One nu. Helt ok.
    Fler tips? Kan man få telefonen att välja dockningsläge automatiskt?