ROM: Lightweight strippad version av stock touchwiz

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av bobboviking, 6 nov 2011.

1. bobboviking

bobboviking Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej allihopa,

Jag testade precis att flasha S2:an för första gången förra helgen och skickade in Cyanogen 7.1. Dock så är jag inte helt nöjd med vissa saker, tex saknar jag webbläsaren och kamera-interfacen.
    Så jag är nog sugen att gå tillbaka till touchwiz igen, men jag skulle gärna slippa allt skräp som följer med när man kör helt stock.

Med andra ord så letar jag efter en strippad version av stock. Är inte så sugen på att testa massa beta utan vill gärna ha en stabil rom. Såklart tackar jag inte nej till lite batteri-tweaks och dylikt, men som sagt det viktigaste är alltså att touchwiz-interfacen finns kvar, bloat-waren är borta samt att romen är stabil.

Har som sagt försöka leta mig igenom forumet utan att riktigt hitta något bra alternativ så är väldigt tacksam för hjälp.

Tack på förhand!
    /Andreas

2. laizita

laizita Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Heey!
    Hittade denna ROM: [ROM][2.3.5][KJ1] Simple & Clean v1.1 '186MB, Battery Friendly'.
    Testade den för någon vecka sedan, blev tyvärr en snabb re-flash av Cognition. Då vissa program/funktioner (bloatware) saknades. Men annars så är det exakt en sådan ROM du vill ha, antar jag. Renodlad 2.3.5 utan massa Samsung bloatware. :)

bobboviking gillar detta.
  3. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Tror denna är nåt för dig [ROM][14-09-2011] The-GingerMOD Vanilla v0.4b[AOSPized XXKG6] Fastest Rom! --patched! - Android-Hilfe.de

bobboviking gillar detta.
  4. bobboviking

bobboviking Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER