liknande Swiftkey till dator

Diskussion i 'Off Topic' startad av sih, 9 aug 2010.

1. sih

sih Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De nyaste tangentbordsapparna - Swiftkey, Swype, BlindType - till Android är ju imponerande, och ökar skrivhastigheten. Nu funderar jag på om det finns liknande till dator (Win). Vanliga rättstavningen är ju ganska enkel jämfört med exempelvis Swiftkey. (Jag har iof gamla versioner av windows och office).

Känner ni till något sådant program? Skulle man överhuvudtaget tjäna på att få ord föreslagna när man skriver med riktigt tangentbord?

2. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Man skulle nog tjäna lite på det när man skriver långa dokument och sådant. Speciellt om man som jag ett tbord med skärm (Logitech G15) :) Men det skulle ta tid att lära sig dock...

Jag skriver nog helst "som vanligt" på datorn och med HTC_IME på telefonen :)

3. sih

sih Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror det skulle vara mest praktiskt vid kortare saker, typ mail när man använder mycket standardsfraser.

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag tror definitivt att man skulle kunna tjäna en hel del på det även på en vanlig dator, men det är nog lite lurigare att lära om sig då man ju trots allt har använt vanliga tangentbord mer eller mindre hela livet.

På en mobil med touchscreen har man förstås mer att vinna och så är man mer öppen för att testa nya metoder. Att skriva på en telefon är inte lika innött som att skriva på ett vanligt dator-tgb, så man behöver inte slåss mot invanda, undermedvetna impulser.