Lila och flimrande skärm

Diskussion i 'Hero' startad av Departementet, 27 maj 2010.

1. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hallå hallå..

Jag har fått ett litet problem med min hero.

Skärmen blir lila och svagt flimrande när de har varit i viloläge, dock inte alltid utan det händer kanske var tionde gång jag startar skärmen.

Kan det ha och göra med den nya kernelen? För det har börjat sen jag installera en ny kernel till Behero+. Kan givetvis bara vara en ren slump.

Jag körde in SenseHero 2.1 B3 för att se om det blev bättre, och det blev det kanske, fick inte lila skärm på under tiden jag hade den(Men det var bara runt 2 timmar..), men sen körde jag in en ny kernel till den med och sen gick det någon timme sen blev den lila igen :ehm:

Kan även vara så att min hero är på väg att ge upp..men är här någon som har varit med om detta? Några tips? Idéer? Vad som helt.

2. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det verkar som att med den nya kerneln blir skärmen småkonstig om du har (för) låg klock när skärmen är av. Prova att höja frekvensen till t ex 384 MHz och se om det förbättrar sig.

Jag har själv inte upplevt problemet men jag har läst om andra som har blivit utsatta :P

3. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Okej, då blev jag lite lugnare iaf.

Fattar inte hur man ändrar klockfrekvensen, jag får flasha in en äldre kernel istället :P

Tack för hjälpen!

EDIT: Jag löste det, tror jag. Höjde frekvensen lite och har inte fått lila skärm än iaf :)

Last edited: 28 maj 2010