Limited Label 7CK100 upgradering

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av boritos, 23 maj 2011.

1. boritos

boritos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

http://boris.dyndns-blog.com/android/Limited Label 7CK100 upgrade_tool_with_instructions.zip

http://boris.dyndns-blog.com/androi...ructions/LL_firmware_upgrade_instructions.doc

i LL_firmware_upgrade_instructions.doc

OBS! EN MJUKVARUUPPGRADERING RADERAR ALLA INSTÄLLNINGAR OCH INSTALLERADE APPAR FRÅN ENHETEN (SD-KORTET PÅVERKAS INTE). GÖR BACKUPP VIA VALFRITT BACKUPPROGRAM (”Astro” kan rekommenderas)
    Laddan ner uppgraderingsfilen till lämplig plats tex skrivbordet på din dator.
    Kontrollera att MID/Tablet har mer än 50% laddat batteri. Stäng sedan av apparaten och DRA UR LADDAREN
    Sätt i USB kabeln i datorn men anslut INTE MID/Tablet
    Tryck och håll nere styrkulan (mitten knappen) och anslut USB kabeln till MID/tablet – nu kommer datorn leta efter drivrutiner. Om den inte hittar så peka till den katalog du packade upp på skrivbordet
    Dubbelklicka på filen ”RKAndroidBatchUpgrade.exe” som ligger i den uppackade katalogen på skrivbordet på datorn
    Se efter så att nummer 1 lyser grönt enl bild
    *
    I programmet tryck på knappen med de 3 prickarna … för att browsa efter uppgraderingsfilen som när den packats upp skall ha filändelsen .img
    Klicka på ”Upgrade” i programmet.
    Vänta
    I den gröna rutan visas i processen i procent.
    Kolla i övre högra rutan som heter SUCCESS. Om det står en 1a i den rutan så är uppgraderingen klar. igen (DEN STARTAR SJÄLV, TRYCK INTE PÅ POWERKNAPPEN titta på skärmen)

Ta bort usb och MID/Tablet startar Första starten efter uppgradering tar längre tid. Detta är normalt.
    Man ombeds kalibrera skärmen vid uppstart. (man kan även göra detta senare från inställningsmenyn)
    Återinstallera appar mm från backup
    Klart

Last edited: 26 maj 2011
  2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

3. boritos

boritos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hittade en guide för att upgradera Limited Label 7CK100. och la upp filerna på en 100/100 lina istället för att ladda ner och vänta 5min innan man kan ladda ner.
    och sedan får man en fart på 20kb/s på en 100mb fil.
    så de ogillade jag och la upp dom och länkade filerna hit.

och ändrade guiden lite så nu förstår alla hur man ska göra.

4. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Länken är trasig

Kod:
    Forbidden

You don't have permission to access /android/Limited Label 7CK100 upgrade_tool_with_instructions.zip on this server.

Apache/2.2.17 (Ubuntu) Server at site.xtsradio.se Port 80

5. boritos

boritos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Chmod fel. Men fixat nu