Någon här som installerat/flashat LineageOS 21 på sin Pixel 1? Jag gjorde det nyss och det verkar fungera bra än så länge. Man får till o med tillgång till batteriladdningsfunktionerna som kommit i nyare enheter Dock ej information om batteriets laddningskapacitet
Intressant! Jag blir lite nyfiken på det här. Den visar Android-version 14 på en Pixel 1. Hur har det sig? Jag ser att det finns en LineageOS 21 variant för Moto g30, (min experiment mobil). Är det här ett svårt project att ge sig i kast med? Måste man roota? Har du nån aning om det går att installera Mobilt BankID? Inte än kanske...?
Så ni vet, många med olika telefoner har märkt att senaste uppdateringen ger resultat som bootloop. Lösningen är att låta telefonen bootloop ca 60 minuter eller lpngre till den slutar och man återvänder till tidigare juli version. Efter att det funkar, kör en backup för säkerhetsskull.
Beroende på kunskaper om telefoner och custom rom så är det antingen enkelt eller svårare Nej, men upplåst bootloader krävs Mobilt BankID bryr sig inte om custom ROM Går att ha mobilt bankid så länge kan flashar in gapps Inget problem för mig med denna version, så länge flashingen lyckas. Hade väldiga problem med flashningen.