Liquid Community Roms

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Callahan, 24 apr 2010.

1. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

LCR-rommarna har nu kommit till version 1.4 som bygger på senaste läckta bin-filen Liquid E 0.010.00.

Körde in den rena 010 bin-filen och rensade den från acer-programmen på torsdag kväll. Den verkade snabb och bra från grunden utan massa minnestweakande.

Fredag kväll la jag in LCR 1.4 och vilken j*** raket telefonen blev! Rekommenderar starkt att ge den en chans ni som är 1.6 fanboys! ;)

2. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du övertalade mig, tänkte köra romen rent men jag drar ner den ändå och testar :) Låter lovande.

3. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har den nya 0.010 bin-filen flashad, vet inte om det verkligen är snabbare eller om det är för att man har wipat den

Vad är det som gör LCR så snabbt då? Det verkar som de bara har tagit bort och lagt till massa apps.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Folk kommer alltid påstå att den ena romen är snabbare än den andra när det i själva verket är väldigt suggestiv effekt.
    LCR har inte gjort några tweaks alls utan snarare lagt dit mer apps så den är inte snabbare än binfilen.

5. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var det jag trodde.

Men annan sak som jag undrar om det är värt att wipa för, det så kallade audio-hacket. Tycker ni att det är så värst mycket skillnad på ljudet?

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Den är rappare när jag öppnar dialern och söker personer. De måste ha gjort något där. Dialern uppträdde mycket konstigt innan jag la in LCR 1.4. Var tvungen att köra star contacts vilket jag inte anser mig behöva nu.

Sen kommer den laddad med massor av bra saker som man slipper börja göra själv.

Vet inte så mycket vad fördelen med busybox osv kan vara.

Så jag tycker den är helt klart värd att installera!

8. Öbo

Öbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

+1, framförallt då det var sjukt smidigt att lägga in den, inte samma strulskit som med HTC. Gick från org (1.6) -> 2.1 -> LCR1.4, fixat och klart på 30 min. ROM 0.010.00 var ingen höjdare men när man väl la på LCR så funderade jag starkt på att lägga min Magic under bildäcket.

9. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

har inget direkt gott och säga om LCR numera. piters är så mkt bättre enligt mig. Det enda lcr nu för tiden tycks göra är att ta bort lite appar och lägga till några.

Hur som haver så portade jag en snygg grå statusbar, själv kör jag utan klocka i statusbaren men inte alla som vill ha det. Men om nån vill ha versionen utan klocka i statusbaren så säg till.

posten är skriven på engelska då jag först postade den på modaco och inte orkar översätta den :)

havnt got time to work on my glasstatusbar port but wanted to port this one quickly as i like the look of it

DL: Grey_notificationBar_by_NoShame_port

The zip file contains framework.zip and a folder called OMP.
    Place the framework.zip on your sdcard and reboot to recovery and flash it then reboot.

The OMP folder is placed on your sdcard in a folder called AndroidThemes.
    if the folder AndroidThemes isn't on your sdcard its cause you dont have Metamorph installed.
    Just create the folder and place the OMP folder inside it then
    download and install Metamorph from market and choose existing theme and choose OMP.thm
    then apply all

Xda Thread

widget is Weather widgets, a free weather widget grabbing forecasts from yr.no

launcher at bottom is HelixLauncher2

10. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till! ;) Kör med samma widget för väder och tycker den klockan täcker behovet och ser gärna att jag slipper den andra i status-bar :)