Liquid - strul med skärm och avstänging

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Sep, 29 mar 2010.

1. Sep

Sep Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har skrivit innan om att skärmen på min Liquid pajjat.

Detta har hänt 2 gånger nu, varje gång har Pixmania ersatt med ny telefon. Sista gången tog dock reparationen runt 40 dagar. Efter den tiden hade telefonen varit på service i mer än 21 dagar och Pixmania skickade en ny.

Den fick jag alltså i fredags.

Upptäcker direkt att den stänger av sig om man lägger ner den hårt på bordet eller bara har lite otur. Något slags glapp i telefonen.

Det är alltså läge att skicka tillbaka den igen. Det blir den FJÄRDE nya telefonen jag får. Jag har varit med telefon totalt ca 3 veckor SEDAN SLUTET AV NOVEMBER.

Behöver jag säga det? ACER LIQUID är SMÄCK. Samt: Pixmania är sjukt slöa med reparationer och kundtjänst. (svara på 1/4 mail, långa telefontider, dåligt bemötande, långa reparationstider).

Hur som helst, det hade man ju kunnat gissa från början. Felet är därför lika mycket på min sida. Nu undrar jag dock, är det någon som vet något om det senaste skumma felet (med att den stänger av sig när man lägger den på bordet)?

JS

2. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget jag hört talas om, tror du faktiskt är ensam om det felet!

3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jisses vilken otur du haft.
    Min liquid har rullat på förvånansvärt troget faktiskt.

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Aldrig haft några som helst problem. Du verkar vara en olyckskorp :(

5. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har inte haft de problemen.
    En fråga bara: Varför skulle du lägga ned din Liquid "hårt på bordet"?
    Och vad menar du med "bara haft lite otur";har du tappat den på golvet eller slagit i den?

Eftersom vi andra tydligen inte haft de problemen och du har haft "otur" fyra gånger nu så skulle i alla fall jag vara lite försiktigare än att smacka den hårt mot bordet. Du sa ju att det var någon form av glapp...

6. Sep

Sep Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eh, vi snackar alltså om att släppa den mot bordet från ca 3-5 cms höjd. Det är inte så kul när man upptäcker att telefonen är avstängd och har varit det sen sista gången man lade den ifrån sig.

När det gäller "bara haft lite otur" så har jag inte tappat den en enda gång. Jag har tagit upp den ur fickan och skärmen är paj. Detta fel drabbar även användare av Nexus One, som flera bloggat om, så jag är inte ensam. Det visar sig att vissa telefonföretag faktiskt avråder sina användare från att ha telefonerna i just byxfickan eftersom skärmen kan "knäckas". Och så jävla försiktig är jag givetvis inte. Men det är klart, jag kanske ska införskaffa en liten vadderad portfölj och ett par mjuka silkeshandskar? Hehe.

När det gäller er som inte haft problem så kan jag bara gratulera. Kul för er! Själv ska jag skaffa en HTC Desire så fort den kommer ut, och köpa den från ett företag som erbjuder garantiservice i Sverige. Men jag använder ju mobilen i jobbet, så att vara utan är en stor fet katastrof.

7. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja då har du haft riktig otur!

Har själv tappat den några gånger, men inget allvarligt.
    Dock så lägger jag alltid ned den försiktigt utan att släppa den mot bordet mm.
    Och jag har ett skyddsfordral.
    Är nog ett gemensamt problem för många mobiler med en sån här kapacitiv skärm att dom är ömtåliga.
    Såg att du också beställde den från pixmania, vilket jag också gjorde.
    Fick först ett måndagsexemplar som jag skickade tillbaka, men min andra fungerar än så länge som den ska.
    En sak jag noterade var att den var uselt förpackad båda gångerna. Den låg bara inne i sin egen ask uniti själva paketet och "skvätte omkring" (no pun intended, liquid) då paketet den i sin tur låg i var betydligt större och inte hade skumplast eller annat skydd.
    Risk för att den skadats så att glapp uppstått under transporten?
    Och, ja, det du skämtade om att ha en vadderad portfölj är kanske överdrivet, men jag har den i ett etui som i sin tur fästs till nyckelknippan.

Och en annan sak är att man bara behöver nudda lätt när man touchar den. Inte trycka hårt som en del sagt att dom gjort så pass mycket att dom till slut förstört displayen.
    Det är lätt hänt då den ibland inte svarar som den ska när man trycker, men jag tänker på det så att jag behärkar mig.

Det är ju ändå displayer gjorda av glas som vi snackar om och jag har i alla fall blivit betydligt försiktigare nu när jag läst alla stories om personer som har fått problem med den här typen av displayer, andra märken inräknade!

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Lider med dig. Månsdagsexemplar!

Tappat min ifrån någon meter ett par gånger. Brukar bli så när den ringer på morgonen och ramlar ner ifrån hyllen. 0,5 meter är dagligen. Fungerar grymt bra även om jag vart LIVRÄDD första tre gångerna då jag vet att andra har fått en trasig telefon vid ett sådant tapp.

Men min rullar alltså på som vanligt och jag skulle än en gång lagt de pengarna den kostade om jag inte skulle haft en redan. Värt 3500:- alla dagar i veckan :)