Fråga: Lista på använda appar

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Pali, 7 aug 2013.

1. Pali

Pali Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej funderar på att införskaffa en Experia Z var och tittade närmare på den igår och har en fråga som ingen försäljare kunde svara på.
    Tydligen så sparas alla program/appar jag använt i en egen liten lista på höger sida av skärmen, för att rensa bort dessa var jag tvungen att först klicka och hålla kvar 2-3 sec innan jag fick upp ett alternativ ta bort program/app ej hundra på vad det stod.

Dock undrar jag om det finns något sätt att stänga av den funktionen eller om det finns något sätt att rensa allt på en gång.
    Eller om det är något man får leva med om man köper den mobilen, störde mig sjukt mycket.

Någon som förstod vad jag menar och har ett svar.
    Tack på förhand

2. mij

mij Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Svep programmet du vill ha bort åt sidan, klart.

Pali gillar detta.
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är inget unikt för mobilen och löser sig fort med att du helt enkelt sveper appen du vill döda åt sidan som det sagts tidigare. Det är lite av ett ickeproblem ;)

Pali gillar detta.
  4. Pali

Pali Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svaren, då får det bli en sådan mobil om det är så enkelt att åtgärda ett litet störningsmoment.

Tack för hjälpen igen

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Jag är inte helt säker på vad du menar men eventuellt är det listan med program som är igång som du menar. Det kallas multitasking och program stängs inte ner helt när man byter till något annat. Tanken är att om programmet är lite halvt igång så går det fortare att byta till det än att behöva starta upp det helt från noll så att säga. Däremot om det program som är synligt behöver mer resurser (som minne) så avslutas de andra i bakgrunden helt för att frigöra resurser till det syns.

Pali gillar detta.
  6. Pali

Pali Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Helt rätt, är listan med dom program som är igång, var det som störde mig lite.
    Tack för svaret

7. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Någon som vet var man kan få tag på appen som heter File Manager som var för-installerad på luren? Efter uppdatering så försvann den tydligen.