Fråga: Lista roms

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av ANDROID666, 17 aug 2011.

1. ANDROID666

ANDROID666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle vara frackt med en lista over roms...tex vilka man maste wipa och inte.
    Sent from my GT-I9100

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Absolut. Det är ingen som hindrar dig från att skapa en.

Rasdroid och Pliind gillar detta.
  3. matthew1988

matthew1988 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skulle vara kul ifall några uttråkade swe-droidare kunde lägga upp lister på omtyckta SGS2 Rom och skriva liten spec. vad man tycker är fördelar resp. nackdelar med enskilda Romen. Och inga överentusiastiska referenser tack, så att ingen blir besviken när telefonen lägger av efter 2 timmar under arbetstid :P ( har varit med om det, tydligen och det hjälpte inte så mycket att förklara situationen för chefen :S:P )

4. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Men börja på en lista då, du har lika mycket tillgång till det som vi andra. Börja skriv så kan folk börja fylla på sen som du sedan lägger upp i ditt första inlägg.

5. matthew1988

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan väl börja då bara för att jag känner mig översocial:)

Sedan den tiden som jag hade testad en av dem allra första MIUI Romen som kom ut då på en Htc HD2, dåvarande mobil som jag hade och som känns idag lite som en legend :) vilken j##la lur, riktig klassiker! Hur som helst så blev den sedan dess min favorit. Kärlek i första ögonkastet haha;
    Däremot så vill inte inte vilseleda någon med dessa ord och därför vill jag tillägga att det finns en heldel andra Rom som är både snabbare och som har något bättre batteri tid. Inget som märkt i den vardagliga användandet eller i mer krävande 3D-spel om det nu inte är speciell anpassade för bl.a Tegra plattformen och är man inte en Bench kåt tonåring så är det inget att klaga på.
    Däremot så ligger charmen i operativsystemets anpassningen för varje enstaka individ ,så att just DU får till dem allra minsta detaljer att framhäva din personlighet,
    Exakt som HTC brukar säga om sina "FANTASTISKA" SENS " Make it mine" fast i mycket högra grad :)

Sen finns det ju dem Apple haters som kommer ut med första och sista respons: I will nothing to do with it ! That´s it !!!
    Tycker lite synd om deras brudar, hoppas att dem inte har lika "varierande" sexliv ;)

6. matthew1988

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sen har bl.a

Sensation 1.3 /1.4 with Crysis theme 2.0 är självklart en av Romen som är minst sagt värd att nämna men även testa för dem som er lite extra inne i det här med att testa fram och tillbaka olika ROM.

Det jag däremot har märkt är att det handlar idag mer om vilken Radio "Baseband".Modem,Kernel , Kärna,tema du har osv. You name it guys:P , man kan i princip att omvandla andra rom till den graden att man får dem nästan att se ut / funkar identiskt med någon helt annan ( enligt mig , kanske är helt ute och cyklar, känn er fria med att rikta mig åt rätt håll :) )

7. matthew1988

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sen självklar CM7 ,det är ju fan på den MIUI är baserad på, går inte att hata den ifall man gillar IVI . I . U . I !!!

8. matthew1988

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Juste! Nu när jag är endå är så upp-varvad så får jag väl ta alla flugor på en smäll.

Erfarenheter av custom kernels, modems osv. kombinerade med bmarkos
    MIUI Rom 1.8.12, någon som vet om Galnet ska släppa ut någon MIUI Rom till SGS2 ? Eller om Bmarko kommer med någon vettig uppdatering...?
    Tyckte att en av gångerna funkade allting perfekt med Tegrak overklock kernel men tyvärr så kan jag inte sätta handen på hjärta att jag hade testad wifi och blutooth, vet iallafall från aldra början så får man någon konstig bootlopp som övergår och man tvingar luren lite genom apparna och startar om den 2-3 gånger. ( med blutooth menar jag dem enklare funktioner inte den kända Audiobuggen )

9. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Är detta början på listan alltså? Vore nog bättre att göra det lite mer genomtänkt och strukturerat, kanske i wikin?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

10. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Annars är det inte så svårt att läsa de trådar här som är mest populära.

11. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det här blir ju bara rörigt, och en bra lista skulle innebära mycket jobb för något väldigt få antagligen skulle använda. Den bör ju tex med fördel vara väldigt enkel, och överskådligt visa fördelarna, nackdelarna (om de finns några, som miui's avsaknad till appdrawer) och skillnader i övrigt.
    Betygskalor som visar tex batteritid, enkelthet och snabbhet känns mer eller mindre givet.
    Avslutningsvis kanske vilken kernel som rekommenderas och kanske en länk till sida med rekommenderade teman. Namn på rom och tillhörande länk till xda-forum känns mer eller mindre givet som överskrift. Utan detta blir det ingen "lista," utan bara ännu en tråd med personliga tankar. Den som gör listan måste ju då således också själv ha provat alla romar.

Nä, jag personligen skulle hellre se lite mer bilder och förklaringar till varför man valt just den rom man valt. Lite mer promotion av romarna i tillhörande trådar helt enkelt. Det tror jag både är enklare och effektivare :)

12. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: