Lite bättre WiFi...

Diskussion i 'Blade' startad av billyshears, 7 apr 2011.

1. billyshears

billyshears Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sedan jag köpte min Blade (comviq) lidit av ngt för svagt wifi. Men inte tillräckligt för att våga skicka in den till rövarföretaget anovo.
    Hittade detta idag via android.modaco.com/:

http://www.itc4u.net/it-chalk-board...francisco-aka-blade-poor-wifi-reception-.html

Provade detta för en stund sedan och ta mig tusan om jag inte fått en stapel extra på wifi-mätaren.
    Nån som vet om det kan vara skadlig med denna upp-hottning?

2. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Följfråga på detta, Är det den svaga wifi signalen som gör så att den tappar wifi kopplingen efter telefonen hamnar i viloläge? Eller har det nått att göra med programmeringen/hårdvarufel?

3. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Funkade inte för mig, fick klart SÄMRE signalstyrka.
    Men å andra sidan, vilka kontaktytor ska folien komma åt? Tycker det inte framgår.
    Borde liksom inte göra skillnad att bara lägga mot plasten...

4. billyshears

billyshears Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag klippte till två st alufoliebitar, som på bilden. La på dem så det liknade förlagan. Kontaktytor har jag ingen aning om. Använde dock mycket mindre tepbitar än orginalet.

Detta är ju vedbodtrimning på stenåldersnivå, men ända har det, som sagt, funkat för mig. :)

5. McPACO

McPACO Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej ! Min ZTE´s Wifi led av problem med mottagningen när jag köpte den.

Om jag höll telefonen 5 cm från sändaren fick jag ca 80% mottagning.
    1 meter i från var mottagningen ca 50% men lämnade jag rummet där router stod så bröts min Wifi.

Tyvärr hade jag inte kört Wifi direkt när jag fick telefonen, så det blev inget DOA utbyte.
    Fick skicka in den till dom Slöa reperatörerna på ANOVO , dom hade telefonen 4 veckor. Byte av "backstycke med antenn" stod det i reperationspappret som kom med telefonen tillbaka.
    men iallfall så fungerar WIFI igen helt ok, nu kan jag röra mej fritt i huset.
    Så antennen verkar varit skadad eller glapp iallfall.