Problem: Lite blandade frågor angående S6;a. Verkligen snällt om ni kan hjälpa!

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Skywalker, 6 nov 2015.

1. Skywalker

Skywalker Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte fråga lite saker om android ,

1 - Mittenknappen på min telefon knaprar väldigt och är lite småseg, är detta normalt eller tycker ni jag borde byta ut den?

2 - Skärmen har blivit lite repig pga att jag använt covers tidigare, har nu övergått till skärmskydd dock. Syns inte så mycket repor men tycker ni jag borde byta skärmen?

3 - Telefonen är seg ofta, jag har inte mycke nerladdat och håller inte på med skumma saker, använder smart manager osv men ändå är den seg.

4 - Batteriet laddar sakta.

5 - Facebook appen loggas ut av sig själv ibland.

6 - När jag får aviseringar på whatsapp ( appen ) så dyker en hel notifering upp på telefonens skärm, istället för att bara en liten notifering ( plupp ) ska dyka upp på övre delen av telefonen. Har kollat andra telefoner och det verkar bara vara så hos mig. Vad kan det bero på?

Vad tycker ni jag borde göra och vad är era rekommendationer? Har lämnat in den 2 gånger tidigare till samsung service.

Mvh.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan!

1. Är det något som du tycker påverkar funktionaliteten? Hur känns andra i jämförelse?

2. Om det inte är något som stör tycker jag inte att du ska påkosta ett byte. Har du däremot använt ett Samsung-skal tycker jag att du ska kontakta Samsung gällande det.

3. Har du energisparläge aktivt på telefonen? I vilka lägen är den seg?

4. Använder du trådlös laddare, snabbladdaren som medföljde eller någon annan laddare?

5. Har du testat att ominstallera Facebook?

6. Detta låter som en inställning. Gå in på inställningar - ljud och aviseringar - programaviseringar - WhatsApp - tryck på kugghjulet. Under valet "aviseringsruta" bör det stå ingen pop-up. Står det något annat, ändra.

-De problem du beskriver låter själv inte speciellt roliga, utan som irritationsmoment. Börja med att svara på ovanstående, så löser det sig förhoppningsvis. Annars är min rekommendation att du testar att återställa telefonen.

3. Skywalker

Skywalker Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack så mkt för svaren!

1 - Ja, det påverkar. Har lämnat in telefonen 2 gånger tidigare, väntar så att
    det blir 3 för att reklamera den. Lätt den sämsta luren jag haft.

2 - Okej.

3 - Nej, har nästan aldrig energisparläge på. När jag surfar, när jag bläddrar igenom telefonen, när jag använder apparna, ja nästan hela tiden.

4 - Snabbladdaren som medföljde använder jag. Använder aldrig någon annan laddare.

5 - Ja, det har jag gjort.

6 - Har testat det också, efter sökningar på google dock så har jag sett att en del andra har samma problem, beror högst troligen på appen.

Det började ju inte så bra mellan mig och denna telefonen då jag ganska snabbt efter köpet lämnade in den pga fel, och sen dess har jag hela tiden haft dålig vibb, någonting känns hela tiden fel osv. Som sagt lätt den sämsta telefonen jag har haft och väldigt svårt att få service på den. T.ex iPhone lämnar du in, kan dem inte lösa problemet så får man ganska så snabbt en helt ny telefon.

Så jag känner mig hela tiden orolig, nojjig och ostabil. Mobilen är %60 av mitt liv.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 379
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    1. Har man gjort något de gånger den varit inlämnad? Har det varit för samma eller olika fel, eller för hemknappen?

För de övriga sakerna skulle jag rekommendera att du testar att återställa telefonen helt, så att den blir som ny. En bra början iaf.