Lite diverse funderingar..

Discussion in 'Desire HD' started by MalZon, Feb 8, 2011.

1. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Min DHD är nån vecka gammal nu och är helt såld! Finns ju huuur mycket som helst till dessa fånerna..

Iaf, har lite funderingar.
    * Kan man stänga av så att hemskärmen inte blir vertikal om man håller mobilen så? Är lite störande ibland, men jag vill ha funktionen kvar när man surfar på nätet..
    * Laddade ner NoLock igår för att slippa dra ner bågen när man ska öppna telefonen igen efter vila, dock så när man stöter till volymknapparna på sidan så startar den utan att man väckt den. Går det att göra nåt åt, eller är det en miss i appen?
    * På min gamla HTC Touch HD så kunde man ställa in så man ringer från okänt nummer till de nummerna som inte är inlagda i telefonboken, och viseversa att mitt nummer visas för mina kontakter. Kör taxi och ringer alla kunder innan man finns på plats och vill på så sätt dölja mitt nummer, men nu är det dolt för ALLA. Om man bortser från #31# för telnummer, finns det nåt man kan göra för att aktivera dolt nummer innan man slår ett telnummer? Lite enkelt och smidigt..?
    * Antar att detta inte finns men inbyggd FM sändare? Eller är det kabel in till bilstereon som gäller? Spotify rullar ju på riktigt bra!

Har säkert nån mer fundering men kommer inte på mer nu, återkommer isf!
    Grym tack i förhand för hjälpen!

Mvh Jonas

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Du kan ju ta bort den inställningen under Skärm--->Klicka bort rotera automatisk. Sedan kan du ju gå in på inställningar på webbläsaren och klicka för Endast liggande. Nackdelen blir ju då såklart att Internet appen bara kmr visas i liggande...

2. Det är inbyggt i appen ja att det ska fungera så. Ett alternativ kan ju vara att ladda ner Widgetlocker där du kan ta bort slidern, och istället använd tex hem-knappen för att öppna. Du kan även lägga widgets på lock-screenen. Fast det är väl egentligen bara ett alternativ om det är just slidern som stör dig.

3. Vet inte.

4. Ingen inbyggd FM-sändare nej. Kabel fungerar nog bäst som du säger, det finns ju fm-sändare att plugga in också om du vill ha det, hittar bara denna nu http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329290, men det finns nog ett antal.

3. gyllen

gyllen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

1. va? du vill alltså alltid ha telefonen i landscape? utom när du surfar? min hemskärm rör sig inte ur fläcken hur jag än vrider och vänder på telefonen. men webbläsaren roterar upp och ner och bak och fram

4. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Tack så mycket för hjälpen!!

Mvh Jonas

5. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Hmm, vad det menas med Landscape vet jag tyvärr inte. Men vill alltså ha hemskärmen(-arna) i "stående" läge. Surfet skulle jag ju vilja kunna välja, men men.. Vad har för inställning för att få din hemskärm att inte bli liggande men valbar när du surfar?

Mvh Jonas

6. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Hemskärmen torde bara bli "liggande" om du håller telefonen som t.ex. en Playstationkontroll. Eller lägger den sig ändå? o_O

Landscape = "liggande" skärm. Tänk ett vykort med ett landskap på, de har alltid det formatet.

7. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan lägga en widget på homescreenen med av/på för rotera automatiskt. :)

8. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Absolut funkar det ju, men borde väl kunna lösa det på något smidigare sätt? :)

Minsta lilla jag håller den snett så vill hemskärmen lägga sig ner, lite störande när man ligger och pillar på mobilen när man ligger i soffan eller liknande, sen när man plockar fram den ut fickan så vill den ofta hoppa över till liggande sen till stående efter nån sekund.. Så långt är jag med. Vill alltså att hemskärmen bara förbli stående. Men skulle ju vilja att man skulle kunna rotera när man surfar..

Mvh Jonas

9. drinside

drinside Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    Vad beträffar landskapsläget du snackar om så har jag följande förslag. Jag kör med Launcher Pro som launcher, men det borde gå i sense också.

I systeminställningarna (telefonens inställningar) har jag autorotation aktiverat. Sen i launcherinställningarna (launcher pro för mig, htc sense eller vad du nu kör för dig) har jag autorotation avaktiverad. På detta vis hindrar telefonen hemskärmen från att visas i landskapsläge, men det går utmärkt att surfa i både stående och liggande skärmorientering.

Hoppas detta var till hjälp.

SweKen likes this.
  10. robbanos

robbanos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fattar inte hur ni får era HTC homescreens i landscapemode.. enligt mig så går det inte men eftersom ni kan det så...

11. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Hittade inställningen som drinside nämnde.
    Jag har ADW inlagt och där heter funktionen Home Orientation under System Preferences, Där är det bara att välja Portrait, sen slå på Rotera Automatiskt under rätta inställningarna.. :)

Ingen som vet något om just att ringa från skyddat nummer till dem som man inte har inlagt i sin telefonbok?

Mvh Jonas

12. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag körer AUX läge på bilstereon med en 3,5mm från telefonen in i bilstereon.

13. MalZon

MalZon Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Precis så jag funderade på att göra, Ramboline.

En fråga till då. Har ett teckensnitt som jag skulle vilja ha in i telefonen, hur göra? :P
    Kan inte kopiera in den i fonts-mappen från minneskortet..

Mvh Jonas