Lite enkla frågor om appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Ree, 16 nov 2011.

1. Ree

Ree Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

1: Kan man utveckla en app som körs i bakgrunden av telefonen och som känner av om man t.ex. håller in menyknappen på telefonen? Dvs. den stora knappen under skärmen som så gott som alla smartphones har idag. Eller finns det något slags lås som förhindrar det?

2: Är det "fritt" att utveckla appar? Dvs. kan man utveckla en app som är så värdelös att de som har hand om Market inte anser att den är värd att ha i sin affär, men ändå förse folk med appen genom en hemsida? Dvs. appen kan användas ändå som ett program man bara laddar ner till sin bärbara dator (vilket ändå är vad en smartphone är). Berätta gärna om det går, men att det i så fall finns tekniska begränsningar.

3: Måste en app godkännas av personerna bakom Market för att komma ut på Market?

4: Kan man ha "autostart" på appar, så de startar automatiskt och lägger sig i bakgrunden när telefonen startar?

Tack på förhand. Kommer ev. söka lite utvecklare om allt går vägen. :)

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    1: Kan köra i bakgrunden och känna av olika saker. Osäker om den kan känna av just meny-knappen. Har inte koll på det.

2: Ja, det är fritt. Om du vill publicera på Market så måste du ha ett utvecklarkonto som kostar några dollar att skaffa. Om bara du vill lägga upp på din egen hemsida så behöver du inget utvecklarkonto. Appar kan bara köra på Android OS.

3: Nej

4: Ja

Ree gillar detta.
  3. Ree

Ree Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar, e7andy.

Någon där ute som kan svaret på första frågan?

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Angående den första frågan så är det ju idag programmerat så att du kommer åt multitaskingen genom att hålla in den knappen du menar. Känns svårt att låta en annan app ta över men vad vet jag.

5. Ree

Ree Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag håller in den när den är låst kommer bara "låsa upp"-menyn fram. När den är upplåst så kommer "senaste använda appar" fram. Har en Samsung Galaxy Ace.

Jag kan ändra min fråga så att det blir: Kan man programmera knappen så att man når en funktion i appen om man trycker in knappen 3 gånger i rad, snabbt?

6. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja, det går. Har sett flera appar som har konfigurerat det som även klarar av att bemöta dessa gester utanför programmet.

Ree gillar detta.
  7. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det låter näöstan som att du snackar om hemknappen istället för menyknappen. Om man håller ner menyknappen kommer tangentbordet upp.

8. Ree

Ree Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

...

Last edited: 22 dec 2011