Lite frågor ang root, roms, kernels etc.

Diskussion i 'Wildfire' startad av Akerhage, 4 okt 2010.

1. Akerhage

Akerhage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Helt ny på området här med android, har kollat runt bland massor av forum ang root av min wildfire. Har en win7 64bit PC och en wildfire med:

Har i dagar suttit och försökt roota telefonen med Unrevoked, blir mycket text nu men skriver exakt vad jag gjort:
    Vad mer kan jag testa?

Sen undrar jag om det är samma drivrutin som ska vara när telefonen är i HBOOT och normalt läge? eller skall datorn känna igen dem som två olika enheter här?

Har därför inte kommit längre än såhär med rootandet, funderar på att testa ubuntu-Live CD med ADBdrivers och unrevoked. Men inte testat än.

För om jag nu ska installera ex WildPuzzleRom eller liknande saker, använder man sig inte av ADB då för att göra det? Eller iaf så använder man väl ADB för att installera vissa saker på telefonen sen, så hade ju gärna fått ADB att fungera och har testat alla möjliga slags forumlösningar, med android-sdk etc.

Lite mer övriga frågor:
    1. Är [ROM][04/10] WildPuzzleROM v8.0.4, Froyo 2.2, OC-Kernel, 4in1 Menu, Fixed Browser det som rekommenderas som ROM sen?

2. Och som jag förstått det så skall man först installera denna, sen välja kernel, då antingen "0050" eller "0055" beroende om man vill överklocka telefonens processor eller inte?

3. Sedan fortsätta med "04xx", "09xx", och sist Radion? (och är alla dessa nödvändiga eller bara funktioner som är bra/roliga att ha?

4. Undrar sedan om det här då är "samma sak" som att invänta FroYo? Så att man isf inte tjänar så mycket på allt det här när det väl kommer ut till Wildfire? Förrutom då att man kan se betalappar? (som jag förövrigt läste ändå skall komma till Sverige?) - samt kunna tweaka lite annat skoj?

Tacksam för svar på detta Lååååånga inlägg!
    mvh//Patrik

2. Akerhage

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Har nu fått unrevoked att fungera! Nu tänkte jag försöka installera WildPuzzleRom, det jag undrar, är det bara att installera detta nu eller ska jag göra nandroid backup först? Och behöver jag göra ett goldcard med innan jag ens gör allt annat?

3. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

börja med nandroid backup, det är alltid säkrast, sen radion behövs inte installeras, och kernel behöver du inte heller installera om inte känner för det. (ligger en redan när du flashar 001)

4. Akerhage

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Flashade WPR utan problem, testade också 0050kernel samt radion (inte den kinesiska versionen utan den andra)

Allt gick fint, var väldigt enkelt när man väl satte sig in i det. Men ska nog försöka ge mig på det där med att göra en ext3partion och dalvik, så att jag kan lägga saker på sdkortet istället.

Problem dock!
    * Mitt internet fungerar inte, alltså det mobilen har, Wifi funkar fint, men utan Wifi kan jag inte komma åt internet. Varför?

5. Törrboo

Törrboo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken ROM använder du? Om det är wildpuzzle, så fungerar inte den inbyggda webbläsaren förrän i V 8.0.5, testa opera istället.

6. knoxvile

knoxvile Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Vilken rom är stabilast och funkar bäst med wildfire? Kör wildpuzzel 8.0.7 nu och tycker de går segt, mflops 2163. skulle vilja vara uppe i 3 - 4mflops.
    Någon som har tips på en bra rom? :)

Mvh Micke

7. Akerhage

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Löste sig, var mina APN inställningar som ändrats bara! Jag kör nu med 8.06, tänkte uppdatera sen när det känns lönt, även testa en OC-kernel på det och den kinesiska 2.2 radion som finns ute.