lite frågor angående desire.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av gurgel, 16 apr 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

ja nu har den äntligen kommit, en fantastisk telefon får jag då säga, men jag har lite frågor som jag tänkte fråga er här på forumet.

1.jag har en nätverkskamera/övervakningskamera i huset, denna surfar man in på via webbläsaren, mitt problem är att när lösenord och användarnamn är inskriver så godkänner inte webbläsaren inloggningen, jag vet att jag skrivit rätt.

2.väderfunktionen i telefonen är kanon, jag sökte upp vädret där jag bor och skulle gärna vilja ha den till startsidan i telefonen, men jag fattar inte hur man ändrar till det lokala vädret(istället för sverige)

3.för att kunna surfa ut på webben så måste jag aktivera mobil ikonen så att G kommer upp i displayen längst upp, betyder detta 3g är aktiverat? kan man inte surfa utan att denna är aktiverad?, det gick nämligen på min gamla samsung, drar det inte mycket ström med G aktiverad i telefonen hela tiden?

4.finns det någon mapp hanterare eller något, så man kan klicka sig in i mapparna på simkort och telefon och se vad det ligger för filer i telefonen? (hoppas ni fattar vad jag menar)

5.när man har spelat in en video och sedan kopierat över denna till datorn så blir det inget ljud på filmen, varför blir det så? filtypen är 3gp.

det kommer nog fler frågor men det är dom som jag funderar på , hoppas ni förstog frågorna.

för övrigt är jag imponerad av telefonen.

2. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2: Starta om väderappen och ställ in rätt stad så skall det funka (har svarats på tidigare i forumet)

3: Her inte fårr min ännu så vet ej hur det ser ut. 3/3g brukar indikera 3g täckning och H brukar indikera High capacity någonting, typ turbo 3g (kuststäder i Sverige) Mnj nuvarande smartphone är på H hela tiden och jag märken ingen skillnad. tror inte batteritiden påverkas av vilket nät du är uppkoplad mot.

4: Installera en 3e parts filhanterar app. Någon som har ett bra förslkag på en sådan (finns säkert 100 st)

5: Är relativt övertygad att du får ljud om du kör 3gp i Quicktime eller installerar korrekt codec.

3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

tack för svaret, men hur startar man om väder appen? jag hittar ingenting alls om omstart i den.

4. aethis

aethis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta bort widgeten från skärmen. Lägg sedan till den igen, då får man välja vilken ort som skall visas.

5. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

förlåt om jag verkar helt kokko, men hur tar jag bort widgeten från skärmen? jag har även lagt till en del andra som jag inte kan få bort, jag hittar alså inte något ställe där det går att ta bort dom, detta är första gången med en android telefon

6. Spruce

Spruce Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    0768954985

MINA ENHETER

Telefon:
    0768954985
    Man tar bort widgets genom att långtrycka på dom så kommer de upp en papperskorg i nederkant dra widgeten dit så kommer den bort från skärmen! Sen om du ska lägga till någon widget kan man göra på lite olika sätt men enklast kanske är att långtrycka på en tom skärmyta sen får du ju välja va du ska lägga dit!

7. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Testa Apps Organizer, den använder jag.

http://www.androlib.com/android.application.com-google-code-appsorganizer-qqmD.aspx

8. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Astro är en mycket trevlig filhanterare
    Astro på cyrket

9. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

tack för svaren, jag testade astro, det fungerade perfekt.

till en annan fråga, finns det någon mediaspelare som stödjer divx som man kan ladda ner?