Lite frågor, efter rootning

Discussion in 'Desire HD' started by Droid_276, Oct 10, 2011.

1. Droid_276

Droid_276 Guest

Har precis rootat mobilen för första gången, flashade nya sense 3.5 från RCmix.

Innan har mobilen varit rätt seg. Minneskortet är fyllt av gamla mappar med en massa cachefiler som jag inte vet om de behövs eller inte.

Hur ska jag gå till väga för att göra den snabbare? Det är definitivt inget som kan lösas med en appdödare utan något som finns där hela tiden.

När jag rootade mobilen via ace hack kit lades en grej ut på minneskortet, PDG98 eller något liknande. Kan den tas bort? Vad är den till för?

Sen har jag även en fråga om radios. Jag flashade bara en random radio när jag rootade, så inte heller några rekommendationer på radios till just denna rom. Hur vet jag vilken som passar?

2. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Om du ska göra den snabbare så bör du se om du kan överklocka om din kernel tillåter det.

Detta kan du göra med tex. VoltageControl i market.

Sedan kan du ju läsa på lite om olika scripts. Jag kör med SuperCharge script. Finns på xda. Det den gör är ändrar hur din mobil använder ram-minnet. Mycket effektivt.

Sen om du vill att din grafik ska fungera bättre och bli lättare att ändra djupare values på så bör du kolla upp Chainfire 3D i market. Den installerar en custom egldriver. Sedan kanske dra in någon plugin som tex nvidia dll?

Du kan även om du har typ root explorer ta bort skräp program som du inte använder under system / app... men ta backup på allt du pillar där för råkar du ta bort typ phone.apk så kan du inte ringa mer, tills du återställer då eller nått.

Det finns ganska mycket du kan göra för att göra mobilen snabbare... byta hemskärm kan vara nått för sense e bajs. Typ GO Launcher EX...

Sen har du Spare Parts, byt till animation speed -> fast. Då går det fett snabbt...

Mina små tankar till dig. Lycka till :)

| BOCA 2.3.7 Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

3. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ta inte bort PDG.zip nånting, det är din originalROM har jag för mig.

Supercharger scriptet håller jag med om är effektivt, överklockar du får du va beredd på att ladda oftare. Skräpprogram fryser du helst med titanium backup.

Hoppas det hjälper :)

4. Droid_276

Droid_276 Guest

Överklockning vet jag ej om jag vill göra. Men supercharge script låter väldigt intressant :D

Vilke version har ni på den?

5. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Inte sant... beror på hur du ställer in i/o handler. Tar du smartass, smootass eller tom. Ondemand så blir det knappt noterbart ..

Ställ in 100mhz som lägsta hastighet så blir det tillochmed bättre standbytid då dom flesta original rom har den inställd på 275 eller dylikt.

| BOCA 2.3.7 Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

6. paddelundh

paddelundh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

7. Droid_276

Droid_276 Guest

8. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det fick min telefon att frysa vid start se till att du laddar ner reset scriptet med.

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk