Lite frågor inför köp!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jstensson, 18 mar 2011.

1. jstensson

jstensson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla!

Jag funderar på att köpa mig en Desire då jag tycker att de är relativt prisvärda nu (då jag inte vill spendera 5000 kr på en mobil)
    Har nu lagt idag och igår på att läsa runt här på forumet men ett par frågor uppkommer!

Jag har testat en kompis Desire och gillar inte själva interfacet, eller så. Antar att han har allting helt stock. Däremot såg jag i denna videon:

http://www.youtube.com/watch?v=W9XrNiC5LbI&feature=relmfu

Och det är ju sjukt mycket snyggare!

Det jag egentligen undrar är. Visst kan man installera typ "Launcher Pro" så ser interfacet ut i princip som på denna videon? (Ursäkta mina namn, men svårt att ens fatta vad HTC Sense är när jag inte använt Desire).

Också läst mycket om rooting nu, men fått fram lite olika svar på garantin! På ett ställe stod det att så länge man installerade ROMs på svenska eller något i den stilen så pajade man inte garantin? Jag vill självklart ha så nytt Android som möjligt, men om det pajar garantin får jag väl vänta lite...

Sammanfattat: Hur får man upplägget som han i videon har? Och den här stora standard-klockan som HTC har, kan man få den om man kör det som han i videon gör?

Haha, sorry om jag frågar jäkligt konstiga saker, men sjukt svårt att veta när det finns så SJUKT mycket info om allting.

Tack på förhand!

Mvh. Jonathan

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Ja, det går att installera standard-launchern.
    Nej, det går inte att använda HTCs klockor förutom i Sense. Det finns dock ripoffs på de flesta av klockorna.
    Du behöver inte root för att installera en ny launcher.

3. jstensson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, tack så mycket! kom på det sen..

men går det att få det som han i videon? eller vad kör han egentligen? rent android utan htc sense? (för det går inte få det så utan att paja garantin va?)

vad menade de i den tråden här där de skrev att så länge man körde svenska ROMs var det lugnt? de menade då android med htc sense, right?

och 2.2 kommer "samtidigt" som 2.3?

4. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det spelar ingen roll vilken ROM du flashar in...det går alltid att gå tillbaks till orginal, så garantin finns kvar.
    I filmen kör han Android 2.2 Vanilla (ren Android).

5. jstensson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej :) nu blir jag minst sagt mer intresserad! hur pass buggiga är de versioner av 2.2/2.3 som finns ute nu? jag antar att jag ska satsa på 2.2 för stabilitet?

jag underar mest pga att på cyagonmod (stavning!) står det i guiden att man brickar garantin?

6. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Slappna av då det gäller garantibitarna. Det handlar inte om att förlora garanti eller inte. Det handlar istället om bevisbörda - är det ett mjukvarufel på grund av felaktig konfiguration eller ett hårdvarufel. Här kan man möjligen få kämpa lite men det behöver inte bli krig kring tolkningen av vad felet beror på.

Om du köper en bil så kanske motorgarantin upphör att gälla om du trimmar motorn men går vindrutetorkarmotorn sönder så gäller ju garantin oavsett om du trimmat eller inte!

Last edited: 18 mar 2011
  7. jstensson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej tack för svar! : ) vad motsvarar android vanilla i tråden här på swedroid om alla ROMs till desire?

en sak till! ser att det är två års garanti på HTC.. spelar det roll VAR man köper den eller kan man alltid vända sig direkt till HTC? alltså vid ev. garantiärenden kan man vända sig direkt till dem utan att gå genom butiken där man köpte den?

tack!