Fråga: Lite frågor :) (Ny på Android)

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Lokso, 18 mar 2012.

  1. Lokso

    Lokso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan! Är helt ny på operativsystemet Android så det kanske känns som enkla frågor för er :)

    Det är så att jag har hittat en HD bild som jag tycker skulle passa grymt, problemet är att bilden "stretchas" över de 3 hemskärmarna. Detta är otroligt störande då jag vill att bilden ska se likadan ut på varje "hemskärm". Finns det någon möjlighet att ändra detta? För nu känns det bara som att den zoomat in i bilden och blir inte alls som jag vill ha det.

    Det andra är Battstatt Pro som jag försöker få att fungera, jag sätter upp den på hemskärmen och det verkar funka. Men kan inte få bort den svarta bakgrunds färgen.. Går in i battstatt och ändrar till 100% alpha = ingen skillnad. Trycker på OFF bakgrundsfärg = fortfarande kvar. Någon som vet ifall man måste göra något mer?

    Har alltid hört att det är så enkelt att ladda ner apps osv till Android, tycker det var 10000% enklare på Iphone, där hade man ett program som tex (Google play) där man bara laddade ner enkelt ifrån. Nu så får jag gå in på google och söka på tex Osmos HD och trycker på de 3 första länkarna som såklart inte funkar. Känns som man typ får virus på telefonen. Missar jag något? Tankar ni spelen osv från torrents?

    Tusen tack för svar! <3
     
  2. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    För din första fråga så behöver du en annan launcher än standard. Har inte riktigt koll på vilka det funkar på men här är några förslag.
    Go Launcher, Launcher Pro eller ADW launcher

    Har aldrig använt mig av battstat pro men vad händer om du drar ner det från 100% till 0%, blir det inte transparent då?

    Vad är det som är så svårt med att ladda ner? Vad menar du med de tre första länkarna och vad är det som inte fungerar?
    Torrents antar jag att du syftar på blackmarket liknande med, det är inte tillåtet att diskutera det på forumet så du vet.
     
  3. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Kan du inte bara under Background options välja att disable Background (rött kryss)?
    Testa annars att släng widgeten och skapa den på nytt, och välja så när du konfiggar den för första ggn. :)
     
  4. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Google play är som Apples app store om du inte förstått det.