Lite frågor om föra över appar och data mellan två lurar(Titanium och mybackup)?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Khan, 10 jan 2012.

1. Khan

Khan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska föra över appar och data mellan min ZTE blade och en Samsung S2.

När jag kör mybackup, är det bara att flytta över mybackup-mappen på sd-kortet till den nya telefonen och sen köra restore?
    Mybackup har annars varit rätt så kinkig när det gäller att återställa appar(tror det för att det är data inkluderat) mellan olika ROMs på samma telefon. Blir småstrul som app2sd, appar kraschar etc. Är det bara att glömma att föra över appdata mellan två helt olika telefoner?

Samma sak i titanium, är det bara att föra över mappen med alla backups? Och kan man inte göra flera backups i titanium. Alltså att man har flera olika backups av samma appar fast i olika versioner.
    Som tex i mybackup så görs det en backup(som döps till ett datum) av de appar man har vid den tidpunkten. Medans Titanium verkar skriva över gamla backups?

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Titanium Backup kan skapa flera versioner. Det finns en inställning i appen där du kan ange hur många backupper av varje app du tillåter innan den börjar ersätta gamla.

Se till att återställa enbart appar du installerat själv, inte datan för några system-appar då du nästan är garanterad att det kommer leda till problem om du gör det.

3. Khan

Khan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ah, tackar. Ska nog testa Titanium denna gång istället för mybackup. Fast titanium verkar ej tillåta flera backups i free.

En fråga om titanium om någon vet. Sparar den en ren apk om man inte för över datan. Alltså om jag gör restore utan data, så är det detsamma som att ladda ner filen från market. Jag har några appar i äldre versioner som jag gillar bättre som jag vill föra över från min gamla telefon...

EDIT: En till fråga om Titanium. Om man väljer backup user app(utan system data), sparar den appdatan(tex rss-feeds, high scores etc) också då?

Last edited: 12 jan 2012