Hej! Fick hem min nya Hero idag och har lekt lite med den nu ikväll och den verkar kanon! Dock har jag lite frågor.. 1. Jag har importerat google kontakter ifrån min mac. Dessa ligger under "mina kontakter" på mitt google-konto. Hur gör jag för att telefonen ska synka (uppdatera sin telefonbok) med enbart mina kontakter och inte "alla kontakter" (alla de tusentals personer som man bara mailat/fått mail av någon enstaka gång) 2. Finns det något sätt att importera födelsedagar och presentationsbilder ifrån Facebook till mina Googlekontakter och därifrån vidare till heron eller någon liknande lösning? 3. Hur synkar jag kalendern i Heron med Googles? Går detta att göra även om jag använder en kalender widget? Kul att vara en del i den exklusiva android-klubben! /Jacob
1. gör en ny grupp i google och lägg in de personer du vill ha i telefonen, kalla den tex HERO eller nåt.. sen går du in i telefonboken och väljer vilka grupper av kontakter som ska synkas och då bockar du för den gruppen du skapat. 2. det enda jag har sett hittils är att länka en och en men jag tror att det ska gå genom att gå till "uppdateringar och händelser"-fliken i kontaktlistan för att koppla fler på samma gång, då får du ju välja om du vill ha med bild och födelsedag. 3. du kan synka alla dina kalendrar från google och sedan välja inne i kalenderinställningar att visa det grafiskt på ett sätt som liknar google calendars upplägg i webläsaren. gå in i inställningar -> datasynkroniseringar -> google och kolla så att det du vill är ikryssat. sen går du in i kalenderns meny och klickar på kalendrar, där kan du välja alla du har i google. ska sova nu kanske var otydlig på nåt