Lite fundering kring skillnad på firmware version och build number.

Diskussion i 'Hero' startad av axellus, 21 dec 2009.

1. axellus

axellus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en HTC Hero och har sedan jag fick den haft en hel del olika modaco versioner... har i dagsläget modaco 3.0 core. Men som firmware version så har jag 1.5...

Är det så att modaco bara lägger sig över 1.5 versionen jag har som orginal?
    Borde jag eller kan jag uppdatera den?

Vad är skillnaden? Vill ju ha en så snabb och sexig hero som möjligt ;)

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

MoDaCo bygger på 1.5 som är samma version som HTC använder. Sedan är den modifierad att inkludera lite nya funktioner, optimerad för att vara snabbare och lite annat trevligt.

Att säga att den lägger sig över är alltså inte helt korrekt. Det rör sig om en modifierad 1.5 som MoDaCo då kallar för 3.0 då det är hans egna versionnumrering.

En viktig skillnad mellan HTC officiella och MoDaCo är även att hans bygger på en del inofficiella uppdateringar från HTC som inte släppts officiellt. De innehåller även de optimeringar gjorda av HTC.

Det går att uppdatera till 2.1 genom att gå hit. Om det är rekommenderat eller inte låter jag vara osagt då jag själv inte använder den. En egen tråd gällande denna finns här på Swedroid med.. Jag har själv inte bytt till den då den inte verkar helt stabil än och jag vill ha min telefon fungerande i alla lägen som det är nu. I framtiden är det dock absolut inte uteslutet.

Utifrån mina egna erfarenheter så rekommenderar jag MoDaCo's senaste med Teknologist kärna (1.9 ingår i MoDaCo 3.0) samt den extra uppdateringen han släppt.

Hoppas det reder ut lite i alla fall! :)

3. axellus

axellus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för förtydligandet.
    En liten fråga dock, Modacos senaste med teknologisk kärna? alltså inte Modaco core då antar jag?
    Är det alltså den som heter enhanced nånting eller vilken syftar du på? (jag har ju som sagt inte 1.9 utan still 1.5)